رفتن به مطلب

تکثیر گربه ماهی کانالی ( Ictalurus Punctatus )


ارسال های توصیه شده

تکثیر گربه ماهی کانالی ( Ictalurus Punctatus )

با استفاده از ماهی دان و یا تزریق عصاره هیپوفیز انجام می شود.

استفاده از ماهی دان:

این روش در مورد ماهیانی است که در استخر و یا لانه یا روی زمین های مصنوعی تخم ریزی می نمایند کاربرد دارد.ماهی دان ها چارچوبی از جنس چوب بوده که دیوارها و کف آنها از توری فلزی زنگ نزن با چشمه های 2.5 – 5 سانتی متر بوده و قسمت تحتانی در کف استخر فرو برده شده در حالی که قسمت بالایی آن 30 – 40 سانتی متر بالاتر از سطح آب قرار میگیرد.در مرحله بعد ظروف شیر یا ظروف استوانه ای که فقط یک قاعده آن باز می باشد،روی کف بستر ماهی دان ها قرار داده شده و به عنوان زمینه مصنوعی تخم ریزی ماهی به کار برده می شود.در فصل تخم ریزی در هر یک از ماهی دان ها یک جفت ماهی نر و ماده رها می گردد.بعد از تخم ریزی ممکن است تخم ها برای تبدیل شدن به نوزاد در ماهی دان باقی مانده و از ماهی نر برای حفاظت از تخم ها در ماهی دان استفاده می شود.یا اینکه تخم ها جمع آوری شده و در دستگاه انکوباتور تا بیرون آمدن نوزادها نگهداری می شوند.دمای مناسب برای تخم ریزی 21 – 29 درجه سانتی گراد (مطلوب ترین دما 26 درجه سانتی گراد ) .معمولا برای انکوباسیون تخم ها از حوضچه های باریک و دراز آبشخور مانند استفاده می شود که یک استوانه ی پره دار باعث به هم زدن آب در آنها می شود. ماهی دان ها در استخر ها یا آبهای جاری به صورت ردیفی قرار داده می شوند.

القاء تخم ریزی گربه ماهی کانالی ( Channel Catfish ) از طریق تزریق عصاره هیپوفیز:

گربه ماهی را می توان از طریق هیپوفیز و یا ( HCG ) وادار به تخم ریزی نمود.

تزریق هیپوفیز:12mg هیپوفیز به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در سه دوز مساوی و هر یک به فاصله ی 24 – 48 ساعت از یکدیگر تزریق می گردد.تخم ریزی اکثر ماهیان حدود 16 – 24 ساعت پس از آخرین تزریق است.

انکوباسیون تخم ها در حوضچه های مکانیزه باریک و دراز که یک استوانه ی متحرک پره دار باعث بهم زدن آب آن می شود انجام میگیرد.

بچه ماهی ها تا مرحله ی انگشت قد در حوضچه های با آب جاری و اکسیژن اشباع پرورش داده می شوند و سپس برای رشد بیشتر به استخر رها می گردند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...