رفتن به مطلب

واقع بینی قبل ازدواج


afa

ارسال های توصیه شده

وقتی در دوران نامزدی هستید و هنوز برای ازدواج تصمیم قطعی نگرفته اید، لازم است بدانید که زندگی شما در عشق خلاصه نمی شود و علاوه بر علاقه و محبت، موارد دیگری هم مهم هستند.

 

ثروت و ازدواج

 

ازدواج نباید برمبنای مادیات شکل بگیرد اما برای شروع ازدواج و زندگی مشترک وجود امکانات مالی برای برطرف کردن نیازهای اساسی لازم است. همچنین دو نفری که می خواهند با هم ازدواج کنند باید از نظر طبقه اقتصادی و اجتماعی متناسب باشد. چون نیازها و ضرور ت های فردی بسته به شرایط اقتصادی و اجتماعی که قبل از ازدواج داشته شکل می گیرد و در تعیین انتظارها و خواسته های فرد بعد از ازدواج نقش مهمی دارد.

 

آشنایی پیش از ازدواج را زیاد طولانی نکنید

 

اگر خواستگار دلخواهتان هنوز تحصیلات دانشگاهی اش را هم تمام نکرده و سربازی هم نرفته، او مدت زمان زیادی لازم دارد تا بتواند به رشد اقتصادی و پیشرفت شغلی دست پیدا کند. خانواده ها باید در زمینه ازدواج راهنمایی های لازم را هم به فرزندانشان ارائه کنند اما برای آنها تعیین تکلیف نکرده و نظرشان را به آنها تحمیل نکنند. شاید شما به او پیشنهاد داده اید که فعلا ازدواج را به تاخیر بیندازد اما با خود فکر کرده اید که چه مدتی می خواهید منتظر او بمانید تا او به شرایط اقتصادی لازم رسیده و روابط اجتماعی و شغلی اش توسعه یافته و پیشرفت کند؟ اگر مدت زمان آشنایی پیش از ازدواج طولانی بشود و طرفین برای ازدواج و شروع زندگی مشترک تلاش کنند و مدام به بن بست بخورند، دچار احساس سرخوردگی و نارضایتی شده و آسیب های زیادی به رابطه آنها وارد می شود؛ حتی ممکن است به علاقه ای که بین آنها وجود دارد هم لطمه وارد شود.

 

نگرانی خانواده ها بجاست

 

استفاده کردن از تجربه بزرگترها در تصمیم گیری درباره مسائل مهمی مثل انتخاب رشته تحصیلی، شغل و همسر می تواند خیلی کمک کننده باشد. با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و موقعیت شغلی خواستگارها می شود پیش بینی کرد که در آینده ممکن است مشکلات اقتصادی و مالی برای شما ایجاد بشود و حتی سایر تبعات زندگی شما را هم تحت تاثیر قرار دهد؛ بنابراین نگرانی و هشدارهای پدر شما به جاست. قطعا شما در وجود یکی از خواستگارهایتان شایستگی هایی دیده اید که به او علاقه مند شده اید اما باید واقعیت ها را به ایده آل هایی که در ذهن تان وجود دارد نزدیک کنید. البته خانواده ها باید در زمینه ازدواج راهنمایی های لازم را هم به فرزندانشان ارائه کنند اما برای آنها تعیین تکلیف نکرده و نظرشان را به آنها تحمیل نکنند. باید به آنها فرصت دهند خوب فکر کنند و آنها را پشتیبانی کنند تا بتوانند آگاهانه تصمیم بگیرند. اگر والدین نتوانند در موقعیت ازدواج فرزندانشان را درک کنند و از نگاه آنها به مساله نگاه کنند ناخودآگاه فرزندان از آنها فاصله می گیرند و نتیجه خوشایندی حاصل نخواهد شد و مشکلاتی نیز به وجود خواهد آمد.

 

اهمیت گذراندن دوره سربازی

 

در صورتی که ازدواج صورت بگیرد و بعد از آن فرد بخواهد تازه دوره خدمت سربازی را بگذراند امکان ایجاد یک سری مشکلات و سختی ها در زندگی وجود دارد مخصوصا اگر مرد پشتوانه مالی خوبی نداشته باشد، زن شغل و درآمد نداشته باشد و حمایت های مالی لازم هم از طرف خانواده ها صورت نگیرد.

 

واقع بینانه به مسائل بنگرید

 

خودتان را فریب احساسی ندهید و گول نخورید. این به این معنا نیست که شما در تصمیم گیری هایتان احساس و عواطف را اصلا دخیل نکنید بلکه به این معناست که تصمیمات قلبی عاقلانه بگیرید یعنی احساسات و عواطف تان را تنظمیم و آنها را به تفکرات منطقی و عاقلانه تان نزدیک کنید و بعد تصمیم گیری کنید. قطعا شما در وجود یکی از خواستگارهایتان شایستگی هایی دیده اید که به او علاقه مند شده اید اما باید واقعیت ها را به ایده آل هایی که در ذهن تان وجود دارد نزدیک کنید تا بتوانید بهترین و واقع بینانه ترین تصمیم گیری را داشته باشید.

 

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج

 

در فرایند مشاوره پیش از ازدواج از طریق مشاهده اولیه و تعاملی که بین مراجعه کننده و درمانگر برقرار می شود و همچنین پاسخ هایی که دختر و پسر به سوالاتی که توسط مشاور مطرح می شود، می دهند نحوه تفکر، نوع نگرش ها، میزان اعتمادبه نفس، اهداف، میزان قدرت تصمیم گیری و مدیریت مشخص می شود. نحوه پاسخ دهی هم نشان دهنده میزان پختگی و تفکرات غالب شخص است. علاوه بر این مشترکات دو نفر، علایق، توافقات و برنامه ریزی هایی که برای زندگی مشترک کرده اند توسط مشاور مشخص و به آن پرداخته می شود. در صورت لزوم یک سری مهارت های ارتباطی به دو طرف آموزش داده می شود. از این رو توصیه می شود جوان ها مشاوره قبل از ازدواج را انجام بدهند.

لینک به دیدگاه

ممنون افا جان

میدونین یکی از مسائل مهم بلوغ فکری هستش که شاید تا سن 40 سالگی هم یکی به این بلوغ نرسه اینو باید مد نظر داشته باشیم :icon_gol:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...