رفتن به مطلب

معرفی کتاب: قانون دوم [ انرژی، آشوب و شکل ]


ارسال های توصیه شده

هیچ قسمتی از علم به اندازه‌ی قانون دوم ترمودینامیک در سرنوشت آدمی سهم نداشته، و در عین حال کمتر بخشی از علم به این اندازه مبهم مانده است. سخن گفتن از قانون دوم همانا و به ذهن رسیدن موتورهای بخار بزرگ، ریاضیات عالی و انتروپی به دشواری قابل فهم، همان. اگر آزمون‌ باسوادی سی‌.پی‌. اسنو را پیش بکشیم که در آن ندانستن قانون دوم هم ارز با نخواندن آثار شکسپیر فرض شده است، افراد زیادی سربلند بیرون نخواهند آمد.در این کتاب، شیمیدان و نویسنده‌ی علمی پرآوازه، پرفسور پیت اتکینز، با چیره‌دستی به ما نشان می‌دهد که چگونه یک اصل ساده در تبدیلات انرژی، مسئول هر نوع دگرگونی و تغییری است که در گوشه و کنار طبیعت پدید می‌آید. از موتور بخار تا خود حیات، این نوشتار آکنده است از مثال‌ها،‌ایده‌ها و تصاویری سرزنده، ولی کمابیش عاری از ریاضیات. حتی آنانی که می‌اندیشند از قانون دوم سر در می‌آورند، به سختی می‌توانند به زوایا و بینشی تازه، از آنچه که در جهان پیرامون ما می‌گذرد، دست یابند. این کتاب زیبا را هم خبرگان باید بخوانند و هم تازه‌کارها که به ویژه برای آنان نوشته شده است.قانون دوم: انرژی، آشوب و شکل——————–The Second Lawنوشته‌ی : پیتر اتکینز( Peter Atkins )ترجمه: رامین رامبدانتشارات: مازیارموضوع: فیزیک – ترمودینامیکچاپ اول، ۱۳۹۲تعداد صفحه: ۲۸۸ ص – مصور (بخش رنگی) – نمودار – جدولوب‌سایت ناشر:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
۱۳۰۰۰ تومان (به همراه سی‌دی)فهرست مطالبپیش گفتارفصل ۱ : بی‌تقارنی طبیعتشناسایی انرژیقوانین ترمودینامیکانقلاب‌های بی‌تقارنیشناسایی بی‌تقارنیفصل ۲ : نشانه‌های دگرگونیماهیت گرما و کاردانه‌های دگرگونیبه سوی تباهیانتروپیاندازه‌گیری انتروپیمحو شدن کیفیتسقف‌های کاراییشکافتن پوستهفصل ۳ : فروغلتیدن در آشوبدرون انرژیدماجهت دگرگونی طبیعتفرایندهای طبیعیفصل ۴ : شمارش آشوبدیو بولتزمانقفس دیوآشوب، همدوسی و تباهیفصل ۵ : توان آشوبکانو زیر میکروسکوپموتور استرلینگدرونسوزیتوان توربینپیش به سوی همدوسیفصل ۶ : تبدیل‌های آشوبتبدیل‌های شیمیاییسوزاندن آهنخنک‌شدن در نقش گرم‌شدنسرعت دورریزیآشوب و نظمفصل ۷ : توا‌ن‌های دماحیات عادیبه دست‌آوردن سرمانخستین کاستن از تواندومین کاستن از توانکاستن از توان پایینیتوان‌های داغ‌ترداغ‌تر از بی‌نهایتبه سوی حیاتفصل ۸ : آشوب سازندهپدیدارشدن ساختار ظریفپروتئین‌هاانرژی آزادواکنش‌های غیرطبیعی حیاتالکتروشیمی حیاتفصل ۹ : الگوهای آشوبساختارساختارهای ناپدیدشوندهپدیدارشدن پیچیدگیتقدیس موتور بخارپیوست ۱ : یکاهاپیوست ۲ : روابط رسمیترمودینامیکدماپیوست ۳ :منابع

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...