رفتن به مطلب

درخواست فوری فوری


behzadk2019

ارسال های توصیه شده

سلام .

امیدوارم حالتون خوب باشه

من فردا امتحان ازمایشگاه مبانی برق ( ازمایشگاه ماشین الکتریکی 1 شما رو دارم .

نمیدونم چرا در عرض دو روز هر چی روی مدار فکر میکنم به نتیجه ای نمیرسم . میشه شما کمکم کنید و برام مدارو توضیح بدید .

 

این مدارهاییه که ازشون امتحان میاد

http://s5.picofile.com/file/8123821118/%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B12.jpg

http://s5.picofile.com/file/8123821192/%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B11.jpg

 

ببنید میخام به صورت ساده توصیح بدید . متلا بگید Ga با مقاومت کناریش میشه میشه ژنراتور .

 

میشه این لطف رو در حق من کنید ؟؟

 

خیلی ممنون میشم اگر اینکارو کنید

لینک به دیدگاه

مدارا که واضحه....

بعد شما باید اصولا اینارو ببندی جریان ولتاژ اندازه بگیری..

مگه حفظیه امتحان؟؟؟؟؟

چی میخواید دقیقا من نگرفتم:ws52:

لینک به دیدگاه
مدارا که واضحه....

بعد شما باید اصولا اینارو ببندی جریان ولتاژ اندازه بگیری..

مگه حفظیه امتحان؟؟؟؟؟

چی میخواید دقیقا من نگرفتم:ws52:

 

امتحان بله کاملا حفظیه . هیچ مداری بهمون نمیده

 

مدار بندی رو میخواستم یاد بگیرم . یعنی اینکه مثلا مقاومت و علامت ga میشود ژنراتور

چه علامتی میشه ارمیچهر ؟؟؟

داخل عکسای پایین مدارو رو کشیدم و خودم بعضی ها رو جواب دادم . ببنید اینهایی که جواب دادم درسته ؟؟ و اونی که علامت سوال گذاشتم برام بگید چیه

یک سوال دیگه . اصلا یادم نمیاد که در ازمایشگاه سلف بوده باشه . سلف در خود جعبه ارمیچهر فکر کنم از اول جاسازی شده درسته ؟؟

http://s1.picofile.com/file/8124577268/a1.png

 

http://s1.picofile.com/file/8124577384/a2.png

 

http://s1.picofile.com/file/8124577484/a3.png

 

میشه لطف کنید و اسم این دستگاه ها رو که در عکس پایینی میذارم برام بگید . تشکر

 

http://s1.picofile.com/file/8124578442/a4.png

 

http://s1.picofile.com/file/8124578542/a5.png

 

ممنون میشم جواب بدید .

لینک به دیدگاه

اونایی که علامت گذاشتی که سلفه دوستم...

بعد کی گفته سری مقاوت و سلف میشه آرمیچر؟؟؟؟؟

چیکار داری اون اسمش چیه...

یه سلف و مقاوت رو باهم سری کن..یه آمپر متر سری کن بااین دوتا منبع ولتاژ هم موازی، جریان رو بخون...

با اسمشون چیکار داری؟؟؟

آرمیچر یه بخش از موتوره....که بهش ولتاژ ورودی اعمال میشه...جدا نیست که تو سری مقاوت و سلف و اسمشو گذاشتی آرمیچر...حالا گیریم اسمش هم این باشه..چیکار به اسمش داری

حله؟؟؟

لینک به دیدگاه

در مورد اون تا عکس...قطعا روشون نوشته شده...اما شاید همون آمپر متره نمیدونم دقیقا...

اولی هم ولت مترو آوردی وصل کردی به اون به طور موازی...نمیدونم چیه دقیقا:ws38:

لینک به دیدگاه

شکل شماره یک بالا:ws3::ژنراتور کمپوند شنت کوتاه

 

ببین دوستم توی این شکل ژنراتور و میبندی..به یه سر ژنراتور آمپر متر رو وصل میکنی..فرضا زمین رو..به اون یکی سرش یه سلف و بعد هم رئوستا و یه سر رئوستا که بازه رو میزنی به آمپر متر(حواست باشه زمین ها باید به هم وصل شن زمین آمپر متر و زمیت ژنراتور)

بعد دوباره یه سلف رو میزنی به اون سر سلف اولی که به جایی وصل نیست..حالا دوباره یه آمپر متره دیگه سر راه سلف دومی قرار میدی....یه سر آمپر متر دوم به سلف دوم و اونیکی سرش وصل میشه به بار..اون طرف بار که بازه رو فرضا بزن به زمین آمپر متره اولت..

حالا یه ولتمتر بردار یه سرشو بزن به بار یه سر دیگش که زمینه رو دوباره بزن به زمین آمپر متره اولت...

این تموم شد رفت پی کارش:a030:

لینک به دیدگاه

شکل شماره یک پایین:ws3:ژنراتور کمپوند شنت بلند

این شکل هم مثل همون بالایی هستش فقط اون شکله که دو تا خط داره یه منبع ولتاژ هست که باید وصل کنی به مدار اصلیت

 

اینم که تموم شد رفت پی کارش:a030:

لینک به دیدگاه

شکل شماره دو هم دقیقا همینه هیچ چیزه جدیدی نداره که نیاز به توضیح باشه

 

اینم ازین:ws3:ولتاژ سازی ژنراتور شنت و بارگیری ژنراتور شنت و موتور شنت

لینک به دیدگاه

شکل شماره سه بالا:ws3:مدار باز ترانس

 

منبع ورودی که احتمالا یه منبع سینوسیه مثلا برق شهر موازی میکنی با ترانس ینی دو سرشو میاری میزنی دو سر ترانس..دو سر ترانستو میزنی به دو سر ولت متر..یه سر آمپر مترو میزنی به سر بالاییه ولت متر..بعد اون یکی سر آمپر مترو میزنی به ترانزیستور:ws3:

اون سمت ترانزیستور معلوم نیست به کجا وصله احتمالا باید بزنی برق شهر

 

اینم ازین:ws3:

لینک به دیدگاه

دو تای بعدی هم خیلی سادست همون شکل یالاییه فقط ازون طرف شروع کرده..شکل پایین ترش هم همونه فقط یه بار هم اضافه کرده

حالا باز سوال داشتی بپرس جوابتو میدم

هول نشو فقط:ws3:اتصال کوتاه ترانس و ژنراتور شنت تحریک مستقل

لینک به دیدگاه

آز ماشین رو سه سال پیش پاس کردم الان دقیق خاطرم نیست

اما میدونم سیم پیچ تحریک و میدان رو با یه سلف و مقاومت مدل میکردن..یعنی سلف خارجی وجود نداشت

ما یه رئوستا میزدیم سر موتور و جریان شو کنترل میکردیم

حالا مدل سیم پیچ‌تحریک هم متفاوت بود.

اگه منبع تغذیه تحریک میدان و آرمیچر جدا بود میشد موتور تحریک مستقل

اگه منبع تغدیه ها رو یکی میکردیم و سیم پیچ‌تحریک و آرمیچر رو موازی میبستیم میشد مدل شنت که خودش دو نوع داشت شنت کوتاه و شنت بلند

اگه منبع تغذیه ها یکی بود و سیمپیچ‌تحریک سری با آرمیچر اصلی بود میشد مدل سری

اگه حالت ترکیبی هم میزدیم میشد کمپوند

این چیزی بود که از ماشین ۱ به خاطر داشتم..دیگه اگه غلط بود به بزرگواری خودتون ببخشید!!

دوستان قدرتی بیشتر میتونن کمک کنن...باز من میرم سراغ منابع (البته اگه مونده باشه چیزی!!!!) ببینم میتونم بیشتر کمک کنم یا نه؟؟؟

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...