رفتن به مطلب

ترانس اسکات


ارسال های توصیه شده

ترانس اسکات

اگر فرض کنیم از یک خط توزیع سه فاز تنها از یک فاز ن ولتاژ بگیریم درنتیچه در کل سیستم یک عدم تعادلی بزرگ خواهیم داشت .اگر جریان فازی اضافی خطی که دارای اضافه بار است را In بنامیم و بخواهیم عدم تعادل را محاسبه کنیم داریم:

100*3In/Ia+Ib+Ic=%عدم تعادل

پس باید برای جلوگیری از عوارض ناشی از عدم تعادل باید برای راه اندازی بار های تک فاز و دو فاز چاره ای اندیشید ، ترانس اسکات که توسط آقای اسکات طراحی شده است راهی مناسب برای توزیع اینگونه بار ها ب روی سه فاز است . شکل زیر دقیقا حالت سیم بندی ها را نشان می دهد .طرف فشار قوی دارای دو سیم پیچ است که دوتای آن به هم متصل اند سر های Y به سه فاز وصل می شوند و سر های R سرهای خروجی اند که R1 & R4 به زمین وصل می شوند . طرف دو فاز آن با هم 90 درجه اختلاف فاز دارند . فاز R3 & R4 را فاز تنه یا کمکی کویند که با طرف فشار قوی نسبت 2/3√(N1/N2) و در سمت R1&R2 ما ترانس اصلی را داریم گه دارای نسبت تبدیلN1/N2است . البته ترانس فوق را هم می توان یه صورت بست . ینی دو فاز بدهیم و سه فاز متعادل بگیریم .از ترانس اسکات می توان به صورت سه فاز به تک فاز هم استفاده کرد . کافی است سر بندی فشار ضعیف را تغییر داد و R4را به R2 وR3 را به بار و از بار به R1 ببندیم . البته محاسبات و اثبات ها قدری پیچیده اند که در زیر به آن ها اشاره شده است .

%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3_%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D8%AA.jpg%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3_%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D8%AA_1_.jpgبرگرفته از وبلاگ قدرت سیستم

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...