رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

درود...:icon_redface::icon_redface:

 

ممکن هست در دوران دانشجویی..در زمان هایی توسط اساتید مورد آزمون قرار گرفته باشین که خانه ای در دل طبیعت طراحی کنین...شاید عنوان یک امتحان اسکیس بوده باشه...

 

غالبا این آزمون ها برای سنجش میزان مهارت شما در طراحی بر روی توپوگرافی،هماهنگی با طبیعت،حداقل دخالت و تصرف در طبیعت و ....اتفاق می افته...

 

بد ندیدم که تاپیکی استارت کنم...و نمونه های اینچینی رو با دوستانم به اشتراک بزارم...

 

در این تاپیک سعی می کنیم(من و هر دوستی که تمایل به فرستادن پست در این تاپیک داشت) که مروری داشته باشیم به این نوع طراحی ها در دل طبیعت...

 

آرامش پیشکش لحظه هاتون:icon_gol::icon_redface:

 

تمام حقوق ترجمه ها مربوط به انجمن علمی و آموزشی نواندیشان است.

 

 

فهرست

 

1.خانه ای در دل طبیعت دومینیکن (استودیو معماری vasho)...................................................................(صفحه ی اول:پست شماره 2 تا 6)

2.خانه ای در دل صخره های طبیعی تایلند..............................................................................................(صفحه ی اول:پست شماره 7 تا 10)

3.استخر شناور در قسمت فوقانی خانه ای در کنار چشم انداز دست نخورده ی جزیره یونانی....................(صفحه ی دوم:پست شماره 11 تا 12)

4.بهشت خصوصی ، کنار رودی در مسیر دوچرخه سواری شلوغ - پارک آرک در اوترخت.............................(صفحه ی دوم:پشت شماره 13 تا 18)

5.بنایی در سواحل نروژ(گروه معماری Schjelderup Trondahl )..............................................................(صفحه دوم،پست 19 تا 20)

6.خانه هیل (شرکت جانستون مارکله و همکاران )..................................................................................(صفحه سوم:پست 21تا24)

  • Like 3
لینک به دیدگاه

eu3i1g54cxa7mblpxf2a.jpg

 

استودیو معماری شیلیایی VASHO این پروژه ی خانه معاصر در جمهوری دومینیکن،را برای یک گروه 18 نفره مشتاق به کشف سنگ های گرانبها در طبیعت طراحی کرده اند. پروژه واقع درشیب تند زمین، و در زیر منحنی تپه به صورت طبیعی جانمایی شده است. برای جلوگیری از حس اشغال طبیعت توسط پروژه، نیمه ای از پروژه در داخل زمین پنهان شده است. ولی از سوی دیگر در نیمه ی باز دید خود را به طبیعت باز کرده است و به معنای واقعی در آغوش طبیعت جای گرفته است.

 

فضاهای ناهار خوری و آشپزخانه ، اتاق نشیمن زیر سطح طبیعی تپه، به عنوان یک فضای باز با ترکیب یکپارچه و منطبق بر جغرافیای طبیعی موجود در محل طراحی شده اند. هر اتاق شامل حمام و فضای اختصاصی برای مطالعه است. تراس در تمامی فضاها گسترده است. مواد و مصالح طبیعی برای ارائه یک محیط به طور کلی روستایی، بدون ترک نگاه مدرن استفاده شده است.

 

عمل دفن خانه در تپه نه تنها از جنبه زیبایی، بلکه از جنبه های پایداری بنا نیز قابل توجه است.بام سبز به بنا اجازه می دهد تا عایقی طبیعی برای گرمای تابشی مستقیم خورشید در دسترس داشته باشد. قسمت پشتی خانه در تماس با تپه ای که از جنس سنگ است به دلیل تفاوت اینرسی حرارتی بین دو جسم نگهدارنده ی خنکی است.

 

ترجمه شده توسط کارگروه ترجمه نواندیشان

 

8xeyqtzehkc8pgqpxy.jpg

 

ve0nifru928erd28tn0.jpg

 

4knfk8j174s3gw5ev7qa.jpg

 

3v4kkqq46o1x3rfajt5g.jpg

  • Like 2
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

vzjbx9jxx16a9smnvg.jpg

 

از ویژگی های بارز این بنا نمایش خیره کننده ایست که از دریا و باغ های دورافتاده در کنار صخره های طبیعی بزرگ در اختیار بیننده قرار می دهد،ویلای تعطیلات سامونجا A11 در کو ساموئی تایلند قرار دارد.فاصله آن تا فقط فرودگاه بین المللی ساموئی و سواحل خیره کننده چئونگ فقط چند دقیقه است و این مکان را محلی محبوب برای فرار از کار وگذراندن تعطیلات در بهترین حالت می کند.

 

این ویلا ی مدرن شامل یک استخر آب شور(آب دریا) مناسب برای شناهایی با طول زیاد، باغ های بکر در میان تخته سنگ های طبیعی دیدنی و جذاب با فضای باربکیو کنار استخر، حمام بزرگ با دوشهایی با پاشش آب به حالت باران است. محل اقامت شامل سه اتاق خواب است، که برای تعطیلات یک خانواده کاملا مناسب است.

 

علاوه بر این یک سالن تلویزیون، اتاق ناهار خوری مشرف به استخر و یک آشپزخانه مدرن و مجهز دیگر امکانات این بنا را تشکیل می دهد. اقامت یک شب برای دو نفر در ویلای سامونجاA11 در حدود 700 دلار قیمت گذاری شده است ، اما در هزینه بستگی به فصل و تعداد شب استفاده کننده ها بستگی دارد.

 

 

ترجمه شده توسط کارگاه ترجمه نواندیشان

 

مدارک و نقشه ها

 

7v1d28drwvma5am5zl9.jpg

 

wmqbcsmaba0yrixw1j.jpg

 

warpj9ofz902fg7t1m84.jpg

 

dyzbm2tvkqde5f5exsj.jpg

 

65oilq72vgbs1m0y.jpg

  • Like 1
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

7m9q5zvpk1276hmt2m5k.jpg

 

 

نکته ی بارز این پروژه، یک استخر شناور در بالا یک ورودی ارزشمند است، این پروژه در جزیره ی تینوس از مجمع الجزایر سیکلادس یونان قرار دارد. جزیره تینوس از بزرگترین نوع خود در مجموع الجزایر موجود در یونان است که به تازگی یک نقطه کانونی برای الهام به معماران تبدیل شده است و همین طور در میان آسیاب های بادی متروک جزیره و بیش از هزاران کبوتر خانه ،هنرمندانی چون:مجسمه سازان و نقاشان نیز منابع الهامی خود را پیدا کرده اند .

 

یکی از منابع مهم الهام بخش پروژه،تپه های سنگی است که تعریف کننده ی توپوگرافی این جزیره بسیار زیبا و فریبنده است. عوارض زمین ناهموار از مناظر دست نخورده می گذارد و افراد را به کشف امکانات و موقعیت های جدید جذب می کند. استفاده ی پروژه از این چشم انداز زیبا هدف نهایی بود. طراحی خانه کاورنو(اسم بنا) با الهام از بازتاب نور خورشید در استخری که بر پشت بام آن جانمایی شده بود، پایان یافت. برای مالکان تنها خانه ای با یک سطح کافی بود و 210 متر مربع فضا به آنها یک مجموعه پهناور را ارائه می داد.

 

اتاق نشیمن در فضای باز در پایین استخر جانمایی شده است و مناظر اقیانوس را با فضای زندگی روزانه گره می زند. اگر از نمای جنوبی به پروژه نگاه کنیم،خانه را به دلیل استفاده از مواد و مصالحی که از جنس طبیعت اطراف هستند،جزیی از سایت درک می کنیم.

 

ترجمه شده توسط کارگروه ترجمه نواندیشان

 

1mlx701x1v00soa89m.jpg

 

egzx1k9u13gxornibhuf.jpg

 

oh4ej6adewohs8trcq62.jpg

 

3r692z0dbjf9xev6w5pw.jpg

 

jdxi0yt6jzurwveyv4qn.jpg

 

qxosiu9hts6iboti78kw.jpg

  • Like 2
لینک به دیدگاه

4xt2hz9c67gkc9eas7tc.jpg

 

هلند همواره برای زندگی در آب الهام بخش بوده است. در زمان حال،در کانالج شهر اوترخت معماران در تلاش اند که منابع الهام بخشی را انتخاب کنند که در آنها، مردم بیشتر احساس راحتی کنند. هایکه و سایتزه(مالکان بنا)، خانه خود را به مانند قایقی شناور به گروه معماری BYTR سفارش دادند. نام این بنا پارک آرک است، این جسم فولادی به مثابه یک کشتی به عنوان محل اقامت دنج ،نمایشی اغوا کننده از ترکیب راه حل های مدرن و طراحی عملکردی است.

 

معماران به منظور ترکیب فضای داخلی وخارجی، از فضای داخلی راه پله ای سفید رنگی منتهی به تراس پشت بام طراحی کردند،تا افراد را به فضایی باز منتقل کند. کارفرمایان می خواستند که تجربه ای کامل از زندگی شناور بر روی آب اما در سطح خصوصی به طوری که هیچ کس نتواند به آن ها دید داشته باشد را داشته باشند و در نقطه ی مقابل ان ها بتوانند در یک نگاه از تمام مناظر پارک لذت ببرند. بنابراین سطح همکف اینگونه جانمایی شد:به عنوان یک بازدید کننده، اولین روش برای رسیدن به قایق ، پل پیاده رو است که شما بعد از عبور از آن، به یک در ورودی می رسید که به ندرت منظری از فضای داخلی را به شما نشان می دهد. با این حال، در داخل شما یک نورگیر بزرگ دارید و با توجه به سطح دیدتان ، به طور مستقیم در مقابل شما پارک قابل مشاهده است. روبروی در، دسترسی به تراس پشت بام و پهلوگیری قایق ها تعبیه شده است. در دو طرف فضای اصلی،پذیرایی و اتاق ناهار خوری در یک سالن باز جانمایی شده است .

ترجمه شده توسط کارگاه ترجمه نواندیشان

m1nvpozxgajnn9gotox.jpg

 

r1y6ydbnrbi9c6fgfkb.jpg

 

9e0awgdnyj2rd0wwwd3i.jpg

 

kk1mutuhsqfgw6uo9ril.jpg

  • Like 1
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

q5j6bd9m7iaeoq5hbhz.jpg

 

این پروژه مشرف به هولمسترند در حومه ی سواحل اسلو با مناظر جذاب قرار گرفته است. این پروژه توسط گروه معماری Schjelderup Trondahl طراحی شده است، و محل اقامت یک خانواده است.بنا در روی لبه ی یک صخره واقع شده است و به طور چشمگیری نمایشی 180 درجه به سمت دریا در شرق و یک چشم انداز طبیعی غنی به غرب را ارائه می دهد. شکل پیچیده آن ، نتیجه ی مجاورت دو بال اصلی آن است، که چرخشی 22 درجه با یکدیگر دارند، که این امر به منظور انطباق خانه با زمین ناهموار سایت است.

 

از جمله بافت های غنی استفاده شده در پروژه که منجر به یک احساس خوش در بیننده می شود می توان به : دیوارهای داخلی چوبی و سقفی با تخته ی سفید، تخته سه لا، چوب صنوبر جلا داده شده و صفحه های خاکستری و سفید اشاره کرد، که یک احساس نرمی را در فضای داخلی معرفی می کند. هندسه های داخلی نشان دهنده سازه ی ساختمان است که برای ایجاد سقف های معلق در فاصله های مشخص طراحی شده است. تمام پنجره ها و درها از بلوط فشرده ساخته شده است.

 

ترجمه شده توسط کارگروه ترجمه نواندیشان

 

sv4vw4jnkajne7335juz.jpg

 

dll4pealzzbvqs8uyfyx.jpg

 

w70h6ml276be8gvn244f.jpg

 

s4q87ssy39uths8ezvm.jpg

 

7mxaefmlwd3brzc9uf5.jpg

  • Like 1
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...