رفتن به مطلب

تاثير مصرف گوجه فرنگي بر کاهش آسيب هاي دود سيگار


afa

ارسال های توصیه شده

گوجه فرنگي حاوي مواد مغذي فراواني است و خطر بيماري هاي متعددي مانند سرطان وحمله قلبي را از بين مي برد. آنتي اکسيدان موجود در آن در پاک کردن بدن از ترکيبات سمي نقش دارد

20rmmjc_th.jpg

ليکوپن موجود در گوجه فرنگي راديکال هاي آزاد را خنثي کرده، خطر بروز سرطان پروستات را کاهش مي دهد.افرادي که گوجه فرنگي خام مصرف مي کنند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان معده، روده و مقعد قرار مي گيرند. گوجه فرنگي جلوي تاثير ماده اي به نام نيتروسامينز(Nitrosamines) را مي گيرد، در نتيجه خطر بروز سرطان ريه را کاهش مي دهد.

بررسي ها نشان داده است، خوردن گوجه فرنگي، خطر حمله قلبي را کاهش مي دهد. ويتامين K موجود در گوجه فرنگي استخوان ها را سالم و قوي نگه مي دارد.عنصر کروم فراوان موجود در آن به بيماران ديابتي در کنترل ميزان قند خون کمک مي کند. گوجه فرنگي آسيب هاي وارده ناشي از استعمال دخانيات به بدن را کاهش مي دهد. گوجه فرنگي حاوي ۲ نوع اسيد به نام کلوروجنيک(chlorogenic) و کوماريک (Coumaric) است که به مقابله با ماده سرطان زاي ايجاد شده توسط دود سيگار مي پردازد.

ويتامين A موجود در آن به تقويت قدرت ديد کمک مي کند. مصرف فراوان و يا ماليدن آن به پوست رنگ و ظاهر پوست را بهبود مي بخشد. از کبد محافظت مي کند و در از بين بردن سنگ صفرا نقش دارد. گوجه فرنگي که ضدعفوني کننده طبيعي است، بدن را از عفونت ها محافظت مي کند. ويتامين K موجود در گوجه فرنگي مانع خون ريزي مي شود. ويتامين A گوجه فرنگي براي شادابي مو مفيد است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...