رفتن به مطلب

جراحی زیبایی فک و چانه


masi eng

ارسال های توصیه شده

زیبایی و تعبیر هر فرد از زیبایی مقوله ای نسبی و سلیقه ای است .

و شاید بتوان گفت یکی از تعاریف زیبایی چهره میتواند تناسب هر یک از اجزای چهره با هم باشد.

زمانیکه از نیم رخ به یك فرد با ظاهری طبیعی نگاه میكنیم چانه، مختصری عقبتر از قسمت قدامی لب تحتانی قرارمیگیرند و یا در بعضی از افراد چانه عقبتر از این حد است و حتی در مواردی كه میزان عقب بودن چانه زیاد باشد به چهره فرد حالت bird face یا چهرهای شبیه چهره پرندگان میدهد كه بینی و نیمه میانی صورت به مراتب جلوتر از سایر اجزای صورت است . در این افراد نه تنها چانه عقبتر از معمول دیده میشود بلكه بینی آنها نیز از آنچه كه هست بزرگتر نمود می نماید.

برای اصلاح این عارضه باید به وضعیت قرارگیری دندانها روی هم توجه شود. اگر هماهنگی لازم وجود نداشته باشد بهتر است بیمار توسط یک دندانپزشك یا متخصصین جراح فك وصورت تحت عمل جراحی فک قرار گیرد اما اگر نحوه قرارگیری دندانهای فك بالا و پایین طبیعی باشد و فقط چانه عقب باشد، با جراحی چانه میتوان مشکل را اصلاح کرد

در اصلاح این عارضه به کمک جراحی ، دو روش مطرح میشود :

۱ – گذاشتن پروتز چانه

۲ – بریدن استخوان چانه وجلوآوردن آن

در استفاده از روش اول، ابتدا در داخل دهان حد فاصل لب و فك تحتانی برش میدهیم. نسج نرم را از روی استخوان بلند نموده و پروتز چانه را روی استخوان چانه قرارداده وآنرا فیكس كرده و محل برش را با نخ بخیه قابل جذب دوخته می شود.

پروتز سه سایز small /medium / large دارد.

روش دیگر جلو آوردن چانه ، بریدن استخوان چانه و جلو كشیدن و فیكس كردن آن میباشد. برای این منظوراز همان برشی استفاده میشود كه برای گذاشتن پروتز چانه توضیح داده شد و همانطور كه ذكر شد برای انجام این عمل هیچگونه برشی روی پوست صورت شما نخواهد بود ولی بعد از عمل به مدت چند روز چانه پانسمان خواهد شد تا از پیدایش تورم جلوگیری شود .

این عمل با بی هوشی عمومیونیمه بیهوشی قابل انجام است و میتوان آنرا همراه با سایر اعمال جراحی زیبایی صورت مثل جراحی پلاستیك بینی و یا كشیدن پوست صورت بطور همزمان انجام داد ..

ad2up.gif

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...