رفتن به مطلب

راه‌اندازي نخستين مركزسكته‌هاي مغزي به زودي دركشور


ارسال های توصیه شده

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

Multimedia%5Cpics%5C1388%5C8%5CHealth%5C17.jpg

رييس انجمن متخصصان مغز و اعصاب ايران از راه‌اندازي نخستين مركز سكته‌هاي مغزي در كشور خبر داد و گفت: مجوز تاسيس نخستين مركز سكته‌هاي مغزي به دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي اعطا شد و به زودي يك مركز بزرگ و مجهز 100 تختخوابي با تمام امكانات در بيمارستان شهداي تجريش تهران به بيماران دچار سكته‌هاي مغزي، خدمات ارايه خواهد داد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، دكتر حسين پاكدامن كه به مناسبت برپايي «هفدهمين كنگره بين‌المللي بيماريهاي مغز و اعصاب (نورولوژي) ايران» كه از روز سه‌شنبه 4 خرداد ماه در تهران آغاز به كار مي‌كند، سخن مي‌گفت با اعلام اين خبر افزود: قرار است در اين مركز از همكاري پزشكان خارج كشور نيز بهره گرفته شود.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه سكته‌هاي مغزي، سومين و در برخي كشورها به ويژه در كشورهاي جهان سوم، دومين علت مرگ و مير شناخته شده تاكنون مركز ويژه‌اي به منظور مراجعه افراد پس از سكته مغزي در كشور وجود نداشته است.

دكتر پاكدامن اظهار داشت: اقدامات سريع درماني به ميزان قابل توجهي از مرگ ومير و درجه ناتواني فيزيكي و مغزي فرد دچار سكته مغزي مي‌كاهد.

وي با اشاره به اينكه سرعت در رساندن بيمار به مراكز درماني با هدف انجام تزريق داروي از بين برنده لخته عروق مغزي كه منجر به سكته مي‌شود، مي‌بايست هرچه سريعتر بين 3 تا 6 ساعت انجام شود، يادآور شد: در آينده نزديك به منظور حمل و نقل سريع بيماران دچار سكته مغزي به اين مركز، تجهيزاتي از قبيل چرخ بال در نظر گرفته خواهد شد.

وي اظهار داشت: افزايش اميد به زندگي در كشور و رابطه مستقيم بين سكته مغزي و طول عمر، نياز به تعداد بيشتري مركز سكته مغزي را ضروري مي‌سازد كه به همين منظور بر اساس وعده وزير وقت بهداشت در شانزدهمين كنگره بين‌المللي بيماريهاي مغز و اعصاب ايران (سال 1388) قرار شد در تهران 3 مركز در دانشكده‌هاي علوم پزشكي شهيد بهشتي، تهران و ايران و در شهرهاي بزرگ كشور به تدريج مركز سكته‌هاي مغزي تاسيس شود.

رييس انجمن متخصصين مغز و اعصاب ايران با تاكيد بر ملي بودن طرح تاسيس مراكز سكته‌هاي مغزي در كشور كه جنبه حياتي دارد، ابراز اميدواري كرد؛ در كنگره سال آينده انجمن متخصصان مغز و اعصاب ايران، دستاوردهاي تاسيس اين مراكز كه پس از سالها‌ي پيگيري تاسيس شده به اطلاع عموم برسد.

گفتني است، جديدترين دستاوردهاي پزشكي در زمينه پيشگيري و درمان سكته‌هاي مغزي ام اس و سردرد در هفدهمين كنگره بين‌المللي بيماريهاي مغز و اعصاب (نورولوژي) ايران كه از 4 تا 7 خرداد ماه امسال در هتل المپيك تهران برپا مي‌شود به متخصصان داخلي و خارجي ارايه خواهد شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...