رفتن به مطلب

گرو گذاشتن کارت ملی و شناسنامه جرم است


ارسال های توصیه شده

[h=3]مدیرکل روابط عمومی ثبت احوال کشور گفت: ودیعه گذاشتن شناسنامه و کارت شناسایی ملی در هر مکانی برای صاحب شناسنامه و گیرنده آن جرم محسوب می‌شود.[/h]مهدی تدین با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های این سازمان صدور اسناد هویتی برای تمامی ایرانیان در اقصی نقاط دنیا است، گفت: مردم نیز موظف به حفظ این اسناد هویتی هستند.

 

او گفت: برای حفظ این سند حاکمیتی مهم، مردم باید از ودیعه گذاشتن اسناد هویتی و تابعیتی خود مانند شناسنامه و کارت شناسایی ملی نزد دیگران اکیدا خودداری و کسبه و افراد نیز از گرو گرفتن شناسنامه، کارت شناسایی ملی افراد به عنوان ودیعه جدا خودداری کنند.

تدین با اشاره به اینکه هویت و تابعیت افراد با اسناد هویتی آنان محرز می‌شود، گفت: به همین دلیل مردم باید نسبت به نگهداری، حفظ و حراست از اسناد هویتی خود ‌‌نهایت دقت را داشته باشند تا هویت آنان توسط افراد سودجو مورد سرقت و سوء استفاده قرار نگیرد.

او گفت: همچنین دست کاری در شناسنامه نیز جرم تلقی می‌شود و با توجه به اینکه افراد با این مدرک می‌توانند در هر شهر یا ارگانی هویت خود را معرفی و یا از حق خود دفاع کنند، بنابر این لازم است در حفظ و نگهداری آن دقت کنند.

 

منبع:خبر آنلاین

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...