mahdi No1 604 ارسال شده در 23 مرداد، 2010 اگر کسی یه ماشین فروخته باشه قولنامه ای خریدار بعد از 6 ماه اقدام به تعویض پلاک نکرده و هیچ اطلاعی از او در دست نیست فروشنده باید چه کاری انجام بده کسانی که میدونن لطفا راهنمایی کنند 1
surush 1359 ارسال شده در 23 مرداد، 2010 اگر کسی یه ماشین فروخته باشه قولنامه ای خریدار بعد از 6 ماه اقدام به تعویض پلاک نکرده و هیچ اطلاعی از او در دست نیست فروشنده باید چه کاری انجام بده کسانی که میدونن لطفا راهنمایی کنند فروشنده با فرض این که تمام یا قسمتی از پول خودرو را گرفته برای اینکه"مشکلی از بابت تردد خودرو با پلاکی که بنام وی هنوز برروی خودرو نصب است لازم است به نز دیکترین دادگاه محل اقامت معامله دادخواست الزام به انجام تعهدات به طرفیت خریدار بدهد. 2
mahdi No1 604 سازنده ارسال شده در 23 مرداد، 2010 این کار رو انجام دادم یعنی رفتم دادگاه گفتن باید احضار نامه بنویسی که نوشتم و از طریق دادگاه ارسال شد که بعد از 4 ماه برگشت و مشخص شد که الصاق شده متاسفانه هم دادگاه و هم شورا حل اختلاف رفتم و هیچگونه راهنمایی نمیکنن شورا حل اختلاف میگه شما نمیتونی خریدار رو الزام به تعویض پلاک و سند کنی و دادگاه هم که اصلا جواب درستی نمیده یکی تو دادگاه میگفت میتونی درخواست توقیف خودرو رو بدی ولی باید حدود 300 هزار تومان به حساب دادگاه بریزی؟
surush 1359 ارسال شده در 23 مرداد، 2010 این کار رو انجام دادم یعنی رفتم دادگاه گفتن باید احضار نامه بنویسی که نوشتم و از طریق دادگاه ارسال شد که بعد از 4 ماه برگشت و مشخص شد که الصاق شده متاسفانه هم دادگاه و هم شورا حل اختلاف رفتم و هیچگونه راهنمایی نمیکنن شورا حل اختلاف میگه شما نمیتونی خریدار رو الزام به تعویض پلاک و سند کنی و دادگاه هم که اصلا جواب درستی نمیده یکی تو دادگاه میگفت میتونی درخواست توقیف خودرو رو بدی ولی باید حدود 300 هزار تومان به حساب دادگاه بریزی؟ نوشتن اظهارنامه اتلاف وقته/برای همین تاکید کردم دادخواست چرا میشود الزام خریدار را به انجام تعهداتش خواست"با توجه به مفاد قولنامه"این الزام را در دادخواست بیاورد البته به یک شرط: وان اینکه قولنامه وی یا قراردادتیپ و یا اصطلاحا قولنامه بنگاهی باشد و یا اگر خودشان نوشته اند مفاد ان کامل باشد. 2
mahdi No1 604 سازنده ارسال شده در 23 مرداد، 2010 قرارداد تیپه یعنی از روی یک قولنامه بنگاهی نوشته شده که هر دو امضا کردیم البته توی بنگاه نبوده یعنی الان که رفتم دادگاه بگم میخوام دادخواست بدم؟ اینم بگم که من بعد از دو ماه که نیومد رفتم و کارت سوخت ماشین رو سوزاندم 1
surush 1359 ارسال شده در 23 مرداد، 2010 قرارداد تیپه یعنی از روی یک قولنامه بنگاهی نوشته شده که هر دو امضا کردیم البته توی بنگاه نبودهیعنی الان که رفتم دادگاه بگم میخوام دادخواست بدم؟ اینم بگم که من بعد از دو ماه که نیومد رفتم و کارت سوخت ماشین رو سوزاندم چندتا امضا داره؟؟ 2
surush 1359 ارسال شده در 23 مرداد، 2010 امضا خریدار و فروشنده و امضا شاهد چندامضا؟منظورم چندشاهد چون طرفین قراردادکه بالطبع امضاشون هست 2
surush 1359 ارسال شده در 23 مرداد، 2010 یه شاهد که اونم داییم بود یه شاهد یه خرده مشکل داره.... با اینحال چون خریدار ظاهرا پول ماشینو داده ولابد سند هم هنوز زده نشده؟ و الان هم ماشین در اختیارشه" دادخواستی با عنوان الزام رو میتونید بدادگاه بدید 2
mahdi No1 604 سازنده ارسال شده در 23 مرداد، 2010 البته حدود 400 هزار تومان از پوله ماشین مونده که مبلغ کل ماشین 000ر800ر2 بوده نه تا زمانی که پلاک عوض نشه سند نمیشه 1
reza7595 12 ارسال شده در 3 شهریور، 2010 سلام. شما بایستی با مراجعه به دادسرا که اون هم به شورا حل اختلاف ارجاع میده درخواست فک پلاک خودتون رو بکنید البته اکثر شوراها و دادسراها به ای مساله آشنا نیستند بایستی یک استعلام از مرکز تعویض پلاک بگیرید که ثابت بشه پلاک بنام شماست بعد در خصوص دستور توقیف خودرو و ثبت در سیستم تعویض پلاک اقدام کنید. از این به بعدش خریدار باید دنبالت بگرده 2
ارسالهای توصیه شده