رفتن به مطلب

تبدیل مزارع‌آلوده فوکوشیما به دهکده انرژی‌پاک


ارسال های توصیه شده

ایده دهکده انرژی‌های پاک از مزارع آسیب دیده در حادثه فوکوشیما نشات گرفته است. طرح آینده این مزرعه ترکیبی از پنل‌های خورشیدی به همراه خوشه‌های گندم است که هدفی جز الهام بخشیدن دوباره به کشاورزان برای از سرگیری کار خود ندارد.

این پروژه توسط یک گروه در شهر مینامیسوما آغاز شده و تاکنون ۱۲۰ پنل خورشیدی کار گذاشته‌اند که ۳۰ کیلووات انرژی تولید می‌کند.

این طرح از دو قسمت پنل‌های خورشیدی (که کشاورزان می‌توانند برق آن را به تولیدکنندگان محلی اطراف بفروشند) و گندم‌های رشد کننده در زیر این پنل‌ها برای برطرف کردن آلودگی زمین در سال‌های آتی تشکیل شده است. کشاورزان با فروش برق و از سرگیری کشاورزی سودی دوچندان می‌برند.

همچنین در صورت حمایت دولت و پرداخت تعرفه، توربین‌های بادی هم می‌توانند قدم در این دهکده انرژی بگذارند. دانه‌های اولیه خردل و شبیه‌ آن در این زمین کاشته شدند زیرا محققین دریافته‌اند که این دانه‌ها قدرت بیش‌تری در جذب رادیواکتیو دارند و همچنین می‌توان از آن‌ها در تولید روغن‌های صنعتی و روانکار‌ها استفاده نمود.

این دهکده همچنان می‌تواند منطقه فوکوشیما را در رسیدن به هدف سال ۲۰۴۰ یعنی ۱۰۰ درصد انرژی پاک یاری کند. سرمایه‌گذاران محلی تصمیم به ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی در مینامیسوما دارند اما این دهکده‌ها از نابودی زمین‌های عمده کشاورزی جلوگیری می‌کنند. یکی دیگر از اقدامات در راستای انرژی‌های پاک در فوکوشیما استفاده از توربین‌های معلق در ساحل اقیانوس می‌باشد. این پروژه می‌تواند محدوده‌ای را به توان ۱ گیگاوات برق مجهز نماید.

تولیدکنندگان محلی می‌خواهند تا سهم انرژی‌های نو را افزایش دهند اما این دولت ژاپن است که تصمیمی برای از رده خارج کردن سریع نیروگاه‌های عادی خود ندارد. ژاپن می‌خواهد به آهستگی راکتور‌های خود را دوباره به‌کار بیاندازد، در نتیجه تحلیلگران همچنان سهم کمی را از انرژی تجدید‌پذیر برای ژاپن در ۲۰ سال آینده متصور هستند.

لینک به دیدگاه

ایول بهشون !!!!!!!!!!!!!!!!

 

کاش میشد روی دشت و کویرهای ایران هم سرمایه گذاری میکردن ....

بخش عظیمی از کشورمون کویره . قابل سکونت و کشاورزی که نیست...

خب سلول های خورشیدی بذارن و انرزی خورشیدی به دست بیارن :ws38:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...