رفتن به مطلب

پروژه کامل ساخت فاصله سنج اولتراسونیک با avr


ارسال های توصیه شده

پروژه زیر برنامه نویسی و ساخت فاصله سنج اولتراسونیک با AVR است که توسط تیم برنامه نویسی و الکترونیک آس دانلود طراحی و برنامه نویسی شده است تا در اختیار شما کاربران علاقه مند به برنامه نویسی میکروکنترلر های AVR قرار بگیرد. در انجام برخی از پروژه های شما به این نیاز دارید تا فاصله اجسام و موانع را از یک نقطه مشخص محاسبه نمائید. به عنوان مثال در ساخت برخی از ربات ها مانند ربات مسیر یاب ویژه, ربات شما باید به صورت مداوم فاصله خود را با موانع اطراف اندازه گیری نماید تا به آن ها برخورد نکند. روش های زیادی برای فاصله یابی هستند که مهمترین آن ها فاصله یابی توسط دوربین های فاصله یاب, لیزر, امواج رادیویی و امواج اولتراسونیک / فراصوت (Ultrasonic/Ultrasound).

در این پروژه ما از ساده ترین و ارزانترین روش فاصله یابی, یعنی امواج اولتراسونیک استفاده کرده ایم. این روش برای فاصله یابی اجسام در فواصل کوتاه (معمولاٌ کمتر از ۵m) استفاده می شود. در این پروژه با استفاده از مدارات فرستنده و گیرنده و میکروکنترلر atTINY2313, یک فاصله یاب اولتراسونیک کامل می سازیم. میکروکنترلر باید موج اولتراسونیک را برای مدت معینی از طریق فرستنده ارسال کند و بعد از یک مدت زمان از قبل معین شده موج ارسالی را دریافت نماید حال می توانیم با اندازه گیری مدت زمان رفت و برگشت موج اولتراسونیک فاصله را مشخص نمائیم و با استفاده از یک برنامه ساده آن را بر روی LCD نشان دهیم. شما می توانید شماتیک کامل پروژه و سورس کامل برنامه به زبان بیسیک BASIC و سی C را از طریق لینک زیر دانلود نمائید.

 

:download2:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...