رفتن به مطلب

طراحی محل یادبود قربانیان قتل عام نروژ


ارسال های توصیه شده

ایده ی من برای این یادبود، ایجاد یک برش یا زخم درون خود طبیعت است که تجربه ای فیزیکی از "جدا نمودن" ارائه میدهد و بازتابی است از فقدان ناگهانی و همیشگی اشخاصی که در این حادثه جان باختند.

 

 

 

n00020579-b.jpg

 

 

این شکاف که "زخم" نام دارد درون این تپه ایجاد شده و سه متر و نیم پهنا خواهد داشت.

یادبود تاثیرگذار هنرمند سوئدی "جان دالبرگ" برای گرامیداشت یاد و خاطره افرادی که در ترور اوتوئیا ۲۰۱۱ جان خود را از دست دادند طراحی شده و برنده مسابقه بنای یادبود اسلو در ۲۲ جولای شده است.

 

memarinews-massacre_jonas_%202.jpg

 

طراح این بنا عنوان داشته: "ایده ی من برای این یادبود، ایجاد یک برش یا زخم درون خود طبیعت است که تجربه ای فیزیکی از "جدا نمودن" ارائه میدهد و بازتابی است از فقدان ناگهانی و همیشگی اشخاصی که در این حادثه جان باختند."

 

یک عملیات حفاری قسمتی از انتهای دماغه این تپه را تا زیر خط آب خواهد برید و مسیر پیاده تا انتهای راه این دماغه را قطع خواهد نمود و بازدیدکنندگان از طریق مسیر جنگلی به این مکان رهنمون خواهند شد و یک مسافت تفکر برانگیز را طی خواهند نمود که نهایتاً به طرف یک سمت این شکاف در زیر زمین ختم خواهد شد و درون این گشودگی میان دو قسمت، روبروی بازدید کنندگان آن سوی شکاف سنگ نوشته یادبودی روی دیوار نصب خواهد شد که اسامی تمام قربانیان روی آن حک شده است.

 

memarinews-massacre_jonas_%203.jpg

 

برای ساخت این یادبود هزار مترمکعب خاک و سنگ حفاری خواهد شد همچنین تعداد زیادی درخت و زندگی زیست گیاهی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت تا فونداسیون این بنای یادبود زیر زمین احداث شود.

 

موقع اعلام برنده ی مسابقه این طرح، هیئت داوران اعلام داشت که: "طرح پیشنهادی شجاعانه، بی پروا، رک و بنیاد گرایانه است و عمیقا واقعه تراژیک این ترور را در قالبی فیزیکی و صریح به منصه ظهور میرساند."

 

memarinews-massacre_jonas_%204.jpg

 

memarinews-massacre_jonas_%205.jpg

 

memarinews-massacre_jonas_%206.jpg

 

memarinews-massacre_jonas_%207.jpg

 

memarinews-massacre_jonas_%208.jpg

 

memarinews-massacre_jonas_%209.jpg

منبع: معماری نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...