رفتن به مطلب

توليد عضله مصنوعي قوي با نخ خياطي!


Imaaan

ارسال های توصیه شده

دانشمندان با استفاده از ريسمان ماهيگيري معمولي و نخ خياطي، موفق به توليد عضله‌ مصنوعي قدرتمند شدند. اين عضله جديد 100 برابر وزن بيشتري را تحمل مي‌کند و همچنين 100 برابر، نيروي مکانيکي بيشتري را نسبت به عضله انساني با طول و وزن همسان توليد مي‌کند.

 

به گزارش خبرگزاري آريا، اين عضلات مي‌توانند نيرويي برابر 7.1 اسب‌بخار را در هر کيلوگرم توليد کنند که اين ميزان معادل نيروي مکانيکي يک موتور جت عنوان شده است. عضلات جديد همچنين با تغييرات دمايي نيرودهي مي‌شوند که از طريق الکتريکي، جذب نور يا واکنش شيميايي سوخت‌ها توليد مي‌شوند.

 

به گفته تيم بين‌المللي دانشمندان به رهبري دانشگاه تگزاس، اين عضله‌ مصنوعي قدرتمند با پيچاندن و مارپيچ‌کردن ريسمان ماهيگيري پليمري مستحکم و نخ خياطي ساخته شده است.

تاب‌دادن فيبر پليمري، آن را به عضله‌اي تبديل مي‌کند که مي‌تواند روتور سنگيني را با سرعت بالا بچرخاند. تاب‌دادن بيشتر موجب مي‌شود که فيبر پليمري‌مانند، نوار تاب‌خورده پلاستيکي و عضله‌اي را توليد کند که هنگام حرارت‌ديدن همراه با طولش منقبض مي‌شود و زماني که خنک مي‌شود دوباره به طول اوليه خود بازگردد.

 

در مقايسه با عضلات طبيعي که حدود 20 درصد منقبض مي‌شوند، عضله جديد مي‌تواند حدود 50 درصد طولش منقبض شود.

 

کاربردهاي اين عضلات پليمري گسترده است زيرا بسياري از ربات‌هاي انسان‌نماي پيشرفته، جوارح پروتزي و اسکلت‌هاي خارجي به دليل موتورها و سيستم‌هاي هيدروليکي محدود هستند؛ اين سيستم‌ها به دليل اندازه و وزنشان داراي مهارت، توليد نيرو و قابليت فعاليت محدودي هستند. عضله جديد را مي‌توان براي ربات‌ها و اسکلت‌هاي خارجي به کار برد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...