رفتن به مطلب

لباسشویی فازی


asemani

ارسال های توصیه شده

interview.gif سلام در مورد لباسشویی فازی که جدیدا وارد بازار شده اطلاعاتی در خصوص چگونگی کار ومکانیسم تولید این دستگاه می خواستم لطفا توضیح دهید

سلام دوست عزیز......... :a030:

عرض شود که اینجا جای مناسبی برای سوالتون نبود :ws52: ولی خوب شاید موارد ذیل به دردتون بخوره.... :w16:

مقدمه

اولین بار توسط پروفسور لطفی زاده در 1965 مطرح شد وی در 1921 از یک پدر ایرانی الاصل مقیم آذربایجان و یک مادر روسی متولد شد پدرش روزنامه نگار و مادرش پزشک بود. در سال 1942 رشته الکترونيک را در دانشگاه تهران با موفقيت به پايان رساند و برای ادامه تحصيلات به آمريکا رفت. وی در سال 1946 موفق به اخذ مدرک فوق ليسانس از MIT شد و در سال 1949 به دريافت مدرک دکترا از "دانشگاه کلمبيا" در نيويورک نائل گرديد، و در همين دانشگاه با تدريس در زمينه تئوری سيستم ها کارش را آغاز نمود. او در سال 1959 به برکلی رفت تا به تدريس الکتروتکنيک بپردازد و در سال 1963 ابتدا در رشته الکتروتکنيک و پس از آن در رشته علوم کامپيوتر کرسی استادی گرفت. پرفسور لطفی زاده که اغلب در مقالات علمی که بیش از 200 مورد می باشد خود را زاده معرفی می کند دارای 23 دکترای افتخاری می باشد و بدون اغراق شاید آنقدر که ژاپنی ها از علم وی استفاده و البته قدرانی نموده اند ما ایرانی ها استفاده نکرده ایم .

 

منطق فازی

یک منطق پیوسته می باشد به عبارت ساده تر در دنیای دیجیتال صحبت از صفر و یک است از بودن یا نبودن از اتفاق افتادن و یا نیافتادن اما منطق فازی یک دنیای پیوسته بین بودن و نبودن ، صفر تا یک می باشد .

زاده در یک نظریه خود می گوید میان صفر و یک دنیایی از حالتهاست که می توان در خصوص آنها صحبت کرد.

از نمونه های بسیار ساده که با استفاده از اصول منطق فازی ساخته شده است لامپ های دارای میزان شدت نور می باشد به جای خاموش و روشن. نمونه های بهتر و کاربردی تر آن مواردی هست که ژاپنی ها آنها را اختراع کرده اند که می توان از آن جمله به 1- پر سرعت ترین قطار بین شهری در ژاپن 2- لباسشویی با منطق فازی 3- دوربین های فیلم برداری دارای لرزه گیر

 

تئوری عملکرد لباسشویی فازی

در این وسیله پارامترهای ورودی 1- میزان آب لباسشویی 2- میزان چربی آب 3- میزان کثیفی(آلودگی غیر چربی) آب می باشد و خروجی مسئله 1- میزان ماده شوینده 2- میزان زمان کار لباسشویی که به این ترتیب به آن یک ماشین لباسشویی هوشمند می گویند مثل آنچ Hitachi در 1995 ساخت.

 

جنجال تئوری فازی

هنگامیکه پروفسور زاده برای اولین بار نظریه خود را ارائه کرد با موجی از مقاومت دانشمندان جهان علی الخصوص آمار و احتمال برخورد کرد چنانکه دانشمندان این تخصص مدعی آن بودند که آنچه زاده تحت عنوان تئوری فازی(آشوب) مطرح می کند توانایی های بدیهی احتمال است برای مدتی زاده سرکوب شد اما در موج دوم هنگامیکه تئوری فازی مورد توجه برخی از دانشمندان اروپایی و آمریکایی قرار گرفت این زاده و تئوری فازی بود که پیشی گرفت همینک که در موج سوم آن قرار داریم به جرات می توان گفت سخت ترین مباحث احتمال را می توان با فازی مطرح و راه حل مناسبی برای آن بدست آورد حال آنکه در خصوص سخت ترین مباحث فازی در علم احتمال جایی برای سخن گفتن نیست به هر حال هنگامیکه IEEE(بزرگترین و مشهورترین انجمن مهندسین برق و الکترونیک) در 1993 کنفرانسی تحت عنوان فازی را فراهم کرد تصدیقی بر تئوری فازی بود بعد از آن همواره ژاپنی ها در این علم پیشی گرفته اند . همینک از تئوری فازی به عنوان یکی از مهمترین ابزارها در سایر علوم استفاده می شود و خوشبختانه در ایران نیز کنفرانسی با همین عنوان (کنفرانس سیستم های فازی) هر ساله برگزار می شود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...