رفتن به مطلب

کسانی که به دنبال وبگردی، مطالعه و یا تماشای فیلم هستند بخوانند


ارسال های توصیه شده

راهنمای خرید گوشی هوشمند-۲؛

کسانی که به دنبال وبگردی، مطالعه و یا تماشای فیلم هستند بخوانند

 

139208071330407231344.jpg

 

خبرگزاری آنا: برای خرید گوشی هوشمند با اولویت وبگردی، مطالعه و یا تماشای فیلم هستند باید نکاتی را مد نظر قرار داد تا انتخابی خوب و صحیح داشته باشید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، برای خرید گوشی هوشمند با اولویت وبگردی، مطالعه و یا تماشای فیلم هستند باید نکاتی را مد نظر قرار داد تا انتخابی خوب و صحیح داشته باشید.

 

این دسته از کاربران به هیچ وجه به یک پردازشگر قدرتمند نیازی ندارند. موضوع اصلی که این کاربران باید به آن توجه داشته باشند, وجود صفحه نمایشی با توجه به نیازهای آن‌ به همراه سخت افزاری سریع است. صفحه نمایش‌های دارای اندازه بزرگتر، تیزی بیشتر به همراه چگالی پیکسل‌های بالا, خواندن متون و وبگردی را آسان‌تر کرده و آن را به تجربه‌ای دلنشین بدل می‌کنند. پس بهتر است به دنبال صفحه نمایش با رزولوشن بالا، ترجیحا حداقل HD یا Full HD باشید. همچنین به موارد زیر توجه کنید

 

۱- اندازه صفحه نمایش:

 

این موضوع برای تماشای فیلم، خواندن متون و مرور وب نقش بسیار مهمی دارد. بنابراین دقت کنید که تلفن هوشمند مورد نظرتان به اندازه کافی بزرگ باشد (توصیه ما بالای ۴.۵ اینچ)

 

۲- رزولوشن:

 

HD(P ۷۲۰) یا در صورت امکان Full HD(P ۱۰۸۰)

 

۳- Aspect Ratio :

 

نقش مهمی در تماشای فیلم‌ها دارد. این مولفه نسبت طول و عرض تصویر را نمایش می‌دهد و در اغلب تلفن‌های هوشمند از نسبت ۱۶:۹ که نسبت استاندارد تلویزیون ها و فیلم‌های سینمایی‌ست استفاده می‌شود. در صورتی که صفحه نمایش تلفن هوشمند شما از نسبت دیگری همچون ۳:۲ استفاده کند، فیلم های شما با نوار مشکی در بالا و پایین به نمایش در می‌آید که چندان دلچسب نیست.

 

۴- چگالی پیکسل‌ها:

 

این مولفه در صفحه نمایش بهتر است که حداقل بالای ۲۵۰PPi باشد چرا که چگالی پیکسل‌های بالا در صفحه نمایش, باعث ایجاد راحتی در خواندن متون و وبگردی می‌شود.

لینک به دیدگاه

۵- نوع صفحه نمایش:

در انتخاب نوع صفحه نمایش نیز دقت کافی داشته باشید. صفحه نمایش‌های Retina (که در محصولات اپل به کار می روند)، Super LCD، IPS LCD و بعضی مدل‌های خانواده AMOLED برای مرور وب یا تماشای فیلم عملکرد بسیار خوبی دارند.

 

۶- باطری قدرتمند و وجود تکنولوژی‌های ارتباطی همانند Wi-fi برای دسترسی به اینترنت:

 

استفاده از اینترنت چه با کمک امواج Wi-fi باشد، چه توسط اپراتور امکان پذیر شده باشد، مصرف انرژی بالایی همراه دارد. بنابراین وجود باطری قدرتمند به همراه یک گیرنده امواج وای فای مناسب که قدرت دریافت امواج مناسبی را در محیط‌های گوناگون داشته باشد، ملاک اصلی انتخاب برای این دسته از کاربران می‌باشد.

 

۷- سیستم عامل:

 

سیستم عامل‌ها نیز در انتخاب کاربران این گروه نقش بسزایی دارد. صحبت‌های خود را در رابطه با سیستم عامل برای کاربرانی که به دنبال وبگردی هستند آغاز می‌کنیم. در صورتی که سیستم عامل تلفن هوشمند شما به صورت پیش فرض برنامه قدرتمندی برای مرور وب نداشته باشد یا برنامه‌های مرورگر وب در آن قابل نصب نباشد، بدون شک استفاده از دنیای وب با تلفن هوشمند تجربه دلچسبی نخواهد بود. بیایید این موضوع را کمی بیشتر مورد بررسی قرار دهیم:

 

در روزهای ابتدایی حضور تلفن‌های هوشمند مرور وب با این هوشمندهای دوست داشتنی امر چندان مهمی تلقی نمی‌شد، اما امروزه با فراگیر شدن استفاده از گجت‌ها بخش مهمی از ترافیک وب به این هوشمندهای کوچک اختصاص دارد. شیوه کار مرورگرهای وب به این گونه است که تنها بخش‌هایی از وب را که قدرت پردازش آن را دارند نمایش می‌دهند و از باقی بخش‌ها صرف نظر می‌کنند. برای مثال آیفون به علت عدم پشتیبانی از فلش, ویدیوهای ساخته شده با این فرمت را بارگذاری نمی‌کند.

 

حالا با ظهور تکنولوژی‌های وب همچون HTML ۵ و WebM, توانایی مرورگرها در خواندن کدهای اینچنینی و نمایش صحیح وب‌های دارای این تکنولوژی‌ها نقش مهمی را بر دوش مرورگرهای موبایل‌تان می‌اندازد. در تمامی سیستم عامل‌های محبوب فعلی مرورگرهای اختصاصی به صورت پیش فرض نصب شده است. همچنین برنامه‌های جانبی مرور وب نیز گاهی به کمک رفع و پوشش ضعف این برنامه‌ها می‌آیند. از بهترین مرورگرهای وب موبایل فعلی می‌توان به Chrome، Opera، فایرفاکس و مرورگر اختصاصی محصولات اپل یعنی Safari اشاره نمود. با تمامی تفاسیر بهتر است که علاوه بر برنامه‌های اصلی مرور وب سیستم عامل برنامه‌هایی همچون Dolphin یا Skyfire را نیز برای مرور بخش‌هایی که مرورگر اصلی ناتوان است، امتحان کنید.

 

۸- سخت افزار:

 

این موضوع برای کاربرانی که از تلفن هوشمند برای تماشای فیلم یا پخش موسیقی استفاده می‌کنند نیز نقش مهمی دارد. سخت افزار شما باید توانایی رمزگشایی فایل‌های رایج مدیا را داشته باشد و سیستم عامل شما نیز در ادامه مسیر توانایی پخش مناسب آن‌ها را داشته باشد.

 

پس سعی کنید که در هنگام انتخاب با جستجو در اینترنت به فایل‌هایی که تلفن هوشمندتان توانایی پخش آن‌ها را دارد نگاهی بیندازید.به علاوه بر خلاف تصور بسیاری، سخت افزار سریع‌تر به وبگردی شما سرعت بیشتری می‌بخشد.

 

بنابراین اگر دوست دارید که در این موضوع دچار مشکل افت سرعت نباشید، به تلفن هوشمندی با سخت افزار نسبتا سریع نیز نیاز دارید.

 

۹- وجود کتابخانه‌های بزرگ یا برنامه‌های به روز برای دسترسی به کتاب‌های الکترونیکی:

 

این موضوع برای کاربرانی که قصد استفاده از تلفن هوشمند برای مطالعه دارند بسیار می‌تواند تاثیر گذار باشد.

 

هر چند این روزها بسیاری از کتاب‌های محبوب در قالب فایل های PDF قابل استفاده و خواندن هستند، اما برای دستیابی به تجربه‌ای بهتر از خواندن کتاب، دسترسی به کتابخانه‌ای که در آن لیست بیشماری از کتاب‌های الکترونیکی مخصوص تلفن هوشمند وجود داشته باشد، نکته بسیار مهمی است. در همین زمینه، خوشبختانه نرم افزارهای فارسی زبانی نیز وجود دارند که می‌توانند تجربه کتاب خواندن با گجت‌هایتان را برای شما لذت بخش‌تر کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...