رفتن به مطلب

تاریکی موجب تقویت شنوایی می‌شود


ارسال های توصیه شده

تاریکی موجب تقویت شنوایی می‌شود

 

13921119093742392178394.jpg

خبرگزاری آنا: بررسی‌هایی که روی موش های آزمایشگاهی انجام گرفته حاکی از آن است که یک هفته ماندن در محیط تاریک می تواند قدرت شنوایی را در آنها تا حد قابل توجهی بالا ببرد.

به گزارش خبرنگار پزشکی خبرگزاری آنا، پژوهشگران دانشگاه "جانز هاپکینز" مریلند در جدیدترین مطالعات خود روی موش ها به این نتیجه رسیدند که قرار دادن موش ها به مدت یک هفته داخل محیطی کاملا تاریک، ارتباط میان اعصاب و سلول های مغزی را در بخشی از مغز که مسئول پردازش صداهاست، تقویت می کند.

 

آنها همچنین بر این باورند در افراد بالغ نیز که به طور اتفاقی بینایی خود را از دست می دهند، می توان پردازش صداها و در نتیجه شنوایی آنها را تقویت کرد. در واقع محققان معتقدند با محرومیت از یک حس می توان به افراد بالغی که به عنوان مثال از کم شنوایی رنج می برند کمک کرد و آنها را آموزش داد تا شنوایی خود را تقویت کنند.

 

محققان بر این باورند افرادی که به طور مادرزادی نابینا هستند، ناخودآگاه قدرت شنوایی بسیار بالایی داشته و حتی از روی صدا قادرند مسیر حرکت خود را پیدا کنند. محققان، موش های چند هفته ای را به مدت یک هفته در فضای تاریکی قرار داده و پس از آن، واکنش موش ها را نسبت به صداهای اطراف بررسی کردند.

 

نتایج به دست آمده از این تحقیقات حاکی از آن است که قرار گرفتن موش ها به مدت یک هفته در محیطی تاریک، قدرت پردازش صداها را از طریق مغز تا حد زیادی تقویت می کند به طوری که واکنش آنها نسبت به صداهای آهسته تر و زیرتر، بسیار بهتر از قبل شده بود. همچنین الکترودهای کارگذاشته شده در قشر شنوایی مغز آنها نیز ارتباط قوی تری را میان اعصاب نشان می دهد.

 

پس از تحقیقات صورت گرفته، بسیاری بر این باورند هنوز برای اثبات این موضوع که یک هفته قرار گرفتن در تاریکی شنوایی را تقویت می کند، زود است و تحقیقات بیشتری نیاز است تا این یافته ها به اثبات قطعی برسند و محققان امیدوارند در آینده ای نزدیک بتوانند از این روش برای بهبود قدرت شنوایی انسان ها بهره برد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...