رفتن به مطلب

شبکه های اینترنت در زیر آب


ashkanzx1

ارسال های توصیه شده

دوستان یه چیز جالب امروز دیدم گفتم شما هم بخونید بد نیست شاید خیلی از شماها این خبر شنیدید یا خوندید ولی گفتم بنویسم برای اونای که نخوندن و ندیدن

 

در عمق اقیانوس‌ها و دریاهای جهان شبکه‌ای از کابل‌های زیرآبی وجود دارد که در کمال سکوت، دورافتاده‌ترین بخش‌های جهان را به اینترنت متصل می‌کند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حدود 95 درصد از اینترنت مورداستفاده روزانه از طریق این خطوط با ضخامت 5.08 سانتی‌متری منتقل می‌شود و اکنون بیش از 804 هزار و 700 کیلومتر کابل زیر آب وجود دارد.

شرکت TeleGeography واقع در واشنگتن، تمامی کابل‌های موجود را روی یک نقشه تعاملی طراحی کرده تا مالکان شبکه‌ها، نقاط فرود آنها روی خشکی و میزان بسط کابل‌ها را آشکارسازی کند.

بنا بر اعلام «کمیته بین‌المللی حفاظت از کابل»، در سال 2006، کابل‌های زیرآبی فقط یک درصد ترافیک اینترنتی را حمل می‌کردند و این رقم ظرف هشت سال، 94 درصد افزایش یافت.

از سال 2012 نیز میزان کابل‌های زیرزمینی تقریبا از 150 به 285 کابل رسید و از این رقم، 263 کابل هم‌اکنون مورد استفاده هستند و 22 مورد نیز تا پایان سال 2015 آغاز به کار خواهند کرد.

در ابتکار شرکت امریکایی، با انتخاب یک کابل روی نقشه یا از میان فهرست کابل‌های زیرزمینی، جزئیات کابل مطلوب مانند نام، تاریخ نصب، طول، مالکان، وب‌سایت و نقطه‌های فرود آن‌ روی خشکی ارائه می‌شود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...