رفتن به مطلب

مرکز حمل و نقل Qianhai در چین


ارسال های توصیه شده

طرح اولیه در برگیرنده مرکز حمل و نقل و ارتباطات شهری است که شامل پنج ایستگاه زیر زمینی مترو، نقطه کنترل مرزی و چندین فضای تجاری میباشد.

 

 

 

n00020242-b.jpg

 

 

معماران شرکت (von Gerkan, Marg and Partners (gmp برنده مسابقه و مأمور طراحی پروژه توسعه شهری در یک سایت ۴۵ هکتاری در جنوب شهر شنزن چین شدند.

 

طرح اولیه در برگیرنده مرکز حمل و نقل و ارتباطات شهری است که شامل پنج ایستگاه زیر زمینی مترو، نقطه کنترل مرزی و چندین فضای تجاری میباشد.

 

memarinews-qianhai-02.jpg

بر فراز سطح زمین گستره ای از بلوک های آپارتمانی شامل فروشگاه ها و دفاتر در ارتفاعات مختلف وجود خواهد داشت تا فرم این شهرک مدرن چند عملکردی را مشخص کنند.

 

مجتمع مرکز حمل و نقل Qianhai در دو محور اصلی شمال- جنوب و شرق- غرب به هم اتصال خواهد داشت.

 

 

memarinews-qianhai-03.jpg

توسعه این پروژه شامل محدوده ای از فضاهای مختلف شهری و سازه هایی متشکل از ساختمان های گوناگون و برج هایی با ارتفاع بین ۲۰۰ تا ۲۸۰ متر در بر گیرنده یک آسمانخراش شاخص به ارتفاع ۴۵۰ متر خواهد بود تا خط آسمان ویژه ای ایجاد نماید که به این منطقه ما بین دریا و مرکز شهر شنزن شخصیتی واحد و واضح ببخشد.

 

 

memarinews-qianhai-04.jpg

در حالی که ترافیک زمینی که از تاکسی ها و اتوبوس های شهری و رفت و آمد پیاده روها نشات میگیرد، عمکرد اصلی این مرکز در زیر زمین خواهد بود که خطوط و ایستگاه های متروی محلی و منطقه ای را در خود ترکیب کرده و شهر شنزن را به شهر های همسایه متصل سازد.

 

 

memarinews-qianhai-05.jpg

سایت در مرکز جدید توسعه شهری در خلیج Qianhai در شرق شنزن واقع شده که قسمتی از منطقه ی جدید ویژه اقتصادی است که توسط دولت چین برای استان Pearl River Delta طرح ریزی شده و مقصود طرح این بوده که نوعی از مرکز اقتصادی ایجاد شود که به طور مستقیم با هنگ کنگ و مزایای مالیاتی ویژه ای که برای تجارت با ارز چینی دارد در ارتباط باشد.

 

در بازه ی بلند مدت تر، این منطقه تازه اقتصادی قسمتی از کلانشهر عظیمی خواهد بود که اقتصاد مثال زدنی سه شهر هنگ کنگ، شنزن و گوانجو را به هم متصل کند تا یک رشته متحد و پیوسته ی شهری و اقتصادی بوجود آورد.

 

 

memarinews-qianhai-06.jpg

منبع: معماری نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...