رفتن به مطلب

اسپانیا نخستین توربین بادی فراساحلی خود را افتتاح کرد


ارسال های توصیه شده

از این توربین با ارتفاع ۱۵۴ متر که دارای پره‌هایی به طول ۶۲ متر است، انتظار می‌رود تا انرژی سالانه مورد نیاز ۷۵۰۰ خانه در مجمع‌الجزایر اطراف را تأمین کند.

به گزارش "برق نیوز" اسپانیا به تازگی نخستین توربین بادی فراساحلی خود را راه‌اندازی کرده است. از این توربین با ارتفاع ۱۵۴ متر که دارای پره‌هایی به طول ۶۲ متر است، انتظار می‌رود تا انرژی سالانه مورد نیاز ۷۵۰۰ خانه در مجمع‌الجزایر اطراف را تأمین کند. این توربین که در ماه جولای سال جاری در نزدیکی بندر Avinaga نصب شده ، قرار است تا گواهینامه‌های خود را در ماه مارس ۲۰۱۴ دریافت کند و از آن پس می‌تواند به شبکه برق محلی متصل شود.

 

wind-turbine-sky1-537x357-440x292.jpg

این توربین ۵ مگاواتی که به طور کامل از اجزای اسپانیایی و توسط شرکت Gamesa تولید شده، اولین حضور این شرکت در بخش انرژی بادهای فراساحلی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود تا معیاری باشد برای سنجش تأثیر این انرژی‌ها در کاهش هزینه‌ها.

Gamesa بیان کرد که: «توربین ۵ مگاواتی G128نمونه اولیه از اولین سکوی فراساحلی ۵ مگاواتی است، که دارای روتوری به قطر ۱۲۸ متر دارد و ارتفاع کلی آن ۱۵۴ متر است.»

virginia-wind-farm-auction-537x4051-440x331.jpg

از زمانی که این توربین در جولای گذشته شروع به کار کرده، با حداکثر ظرفیت خود انرژی تولید می‌کند، و بیش از ۱ گیگا وات ساعت برق به شبکه برق فرستاده و می‌تواند برق کافی برای تأمین نیاز سالانه ۷۵۰۰ خانوار را در جزایر قناری تولید کند. این تأسیسات در فصل اول سال ۲۰۱۴ گواهینامه‌های مورد نیاز را دریافت می‌کنند و تولید انبوه نیز در سال آینده آغاز خواهد شد.

در حال حاضر اسپانیا از لحاظ ظرفیت‌های استفاده شده برای انرژی بادی در رتبه چهارم دنیا قرار دارد. متأسفانه پیشرفت انرژی‌های تجدیدپذیر کشور به دلیل بحران اقتصادی جاری با موانع زیادی روبرو بوده. از طرفی شرکت‌هایی مثل Gamesa نیز با این شرایط مبارزه کرده و پروژه‌های تجدیدپذیر جدیدی را در کشور اجرا کرده‌اند.

علاوه بر مشکلات بودجه، به دلیل اینکه سطح اقیانوس در اطراف اسپانیا بسیار عمیق است، تولید انرژی‌های بادی در خط ساحلی ۵۰۰۰ مایلی اسپانیا، با چالش‌هایی همراه است. نمونه اولیه از اولین توربین Gamesa در Avinago در آب‌های کم عمق دریای شمال که بیشترین انرژی بادی اروپا در آنجا تولید می‌شود، قرار دارد. امید است که خط ساحلی طولانی اسپانیا، با کمک تکنولوژی‌های جدید، بهبود اقتصاد و حمایت بیشتر از طرف دولت، میزبان توربین‌های بادی بیشتری در آینده شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...