رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

چکیده

 

مقاله حاض ر درباره لزوم توجه به آموزش معماري پایدار در ایران و بررسی امکانات و موان ع آ ن اس ت. هد ف این آموزش دستیابی به آگاهی علمی درباره منابع محیطی، اصول اخلاقی، ارز شها و مهارت ها در راستاي اهداف توسعه پایدار و مشارکت مردم در تصمیم گیري ها است. در گذار از معماري متعارف به سر ي معماري پایدار، آموزش معماري نیازمند تحولی اساسی بوده و با موانع متعدد و ساختاري هم مواجه اس ت. مشکلات برنامه ریزي آموزشی در درو س معماري پایدار شامل استفاده از منابع محیطی، حمل و نقل، مصالح ساختمانی جمع آوري و یکپارچه سازي سامانه هاي ساختمانی و کاربري هاي چند منظوره و منطبق با ارز شهاي انسانی میشو د. در ایرا ن این آموز شها در تقابل با عادات جامعه قرار دارد و نیازمند هماهنگی ساختار مدیریتی اس ت. بررسی آموزش معماري پایدار در سه دانشگاه ایرانی نشان دا ده که با وجود برخی کاستی ها یی در این آموزش نگرش دانشجویان جهت یافته و انگیزه کافی براي تغییر عملکرد ایجاد شده اس ت. معماري خورشیدي که در دهه هفتاد میلادي پس از بحران انرژي مورد توجه قرار گرفت، در ایران با اقبال بسیاري از استادان روبرو شده است چنانکه آن را در برنامه آموزش خود قرار داده اند.

 

مشخصات مقاله:مقاله در 9 صفحه به قلم سید باقر حسینی ( استادیار، دانشکده معماري و شهرسازي، دانشگاه علم و صنعت ایران)،سید مجید مفیدي شمیرانی ( استادیار، دانشکده معماري و شهرسازي، دانشگاه علم و صنعت ایران)،حسین مدي(دانشجوي دکتر ي، دانشکده معماري و شهرسازي، دانشگاه علم وصنعت ایران)،منبع:مجله فناوري و آموزش، سال دوم، جلد 2، شماره 3، بهار 1387

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...