رفتن به مطلب

گیاهان ضد سرطان


ارسال های توصیه شده

با وجود این گیاهان دیگر سرطان تهدیدی برای جانِ انسان‌ها نخواهد بود. سرطان یک بیماری وحشتناک است و علل به وجود آورندۀ آن بسیار گسترده‌اند. این بیماری با پیدایش توده‌های بد خیم شکل می‌گیرد و همچنین می‌تواند در اثر عوامل محیطی، تغییرات شیوۀ زندگی و حتی عوامل ارثی به وجود آید. علائم مختلف آن کاهش وزن، خستگی، بی‌خوابی، کم خونی، کاهش اشتها و افزایش تعریق هستند. بافت‌های سرطانی می‌توانند مغز، سینه، خون، ریه، گلو، کبد، روده بزرگ، استخوان‌ها و سایر قسمت‌های بدن را درگیر کنند که در ‌‌نهایت به مرگ فاجعه آمیزی منجر می‌شود.

سرطان تاریخچه بسیار وسیعی دارد و تاکنون باعث مرگ بسیاری از انسان‌ها شده است. در سال 2007 سرطان عامل 13% از مرگ و میر‌های انسانی بوده است. گیاهان طبیعیِ بسیاری برای پیشگیری و درمان سرطان وجود دارد و در اینجا به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

 

 

گیاهانی که علیه سرطان مبارزه می‌کنند:

 

 

سیر: سیر منبع غنی سلنیم می‌باشد. سلنیم عنصری بسیار اساسی می‌باشد زیرا باعث ایجاد پاسخ‌های ایمنی بدن می‌شود. هم چنین در ترکیب با ویتامین e به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کند. بسیاری از مطالعات اپیدمیولوژی نشان داده‌اند که سیر علیه سرطان پروستات و معده مبارزه می‌کند و مطالعات اندک دیگری آن را برای سرطان سینه، کبد و روده بزرگ بیان کرده‌اند.

 

 

تخم شوید: شوید یک آنتی اکسید قدرتمند می‌باشد که قویا علیه سرطان مبارزه می‌کند. مونو ترپن‌ها ترکیب بسیار موثری می‌باشند که در روغن‌های ضروری تخم شوید وجود دارند. مونو ترپتن‌ها تحریک کننده‌های طبیعی بدن می‌باشند که در برابر سرطان نقش محافظتی دارند. این ماده ترشح آنزیمی به نام گلوتاتیون - اس – ترانسفراز را تحریک می‌کند. این ماده در خنثی سازی مواد سرطان زا به خصوص مشتقات سیانو و بنزو و رادیکال‌های آزاد نقش موثری دارد.

 

 

آراگولا: آراگولا یک گیاه چلیپایی مشابه بروکلی، گل کلم و کلم می‌باشد. گیاهان چلیپایی به طور مؤثر در محافظت از بدن در مقابل سرطان‌های خاص عمل می‌کنند. این مزیت به علت تولید ترکیبات خاصی به نام گلوکوزینولات است که به ایزوتیوسینات تبدیل می‌شود. اثبات شده که ایزوتیوسینات‌ها در تنظیم عملکرد ایمنی و پیشگیری از سرطان ایفای نقش می‌کنند.

 

 

زیرۀ سیاه: یک سیستم ایمنی سالم، سلول هایِ سرطانی را قبل از وارد آوردن آسیب به بدن شناسایی و تخریب می‌کند. سیستم ایمنی، این عمل را توسط افزایش تعداد سلول‌های دفاعی بدن، مغز استخوان و سلول‌های دفاعی نوع b که آنتی بادی تولید می‌کنند انجام می‌دهد. زیرۀ سیاه فعالیت نوتروفیل‌ها و تولید این‌ تر‌لوکین‌هایی که علیه سلول‌های سرطانی می‌جنگند را تحریک می‌کند. این امر به طور اختصاصی در درمان سرطان‌های تهاجمی و سرطان‌هایی که اساس عملکرد آن‌ها افزایش تولید رگ است به کار برده می‌شود.

 

 

کنجد: کنجد می‌تواند بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند. این رادیکال‌های آزاد به عنوان اصلی‌ترین علت پیشرفت سرطان شناسایی شده‌اند.

 

 

 

مترجم: نغمه خالقی

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...