رفتن به مطلب

سدان الکتریکی موفق به دریافت 5ستاره امنیت شد


ارسال های توصیه شده

Model S نسبت به نزدیک ترین رقبای خود سریع تر به فروش رسید و ارزیابی ها، این خودرو را به عنوان یکی بهترین خودروهای جاده ای رتبه بندی کرده اند. این خودرو در سیستم رتبه گذاری تصادفات در اداره ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) آمریکا به شکستن رکود موفق شد.

 

 

12358_419.jpg

این سدان تمام الکتریکی در همه رده های NHTSA پنج ستاره دریافت کرد. تنها یک درصد از تمامی سازندگان وسایل نقلیه موفق به دریافت پنج ستاره شده اند و NHTSA نیز رتبه دهی بیش از پنج ستاره را ارائه نمی کند. با این حال سطح ایمنی بهتر از پنج ستاره مربوط به امتیاز ایمنی کلی وسیله نقلیه (VSS) به تولیدکنندگان ارائه می شود. Model S موفق به کسب امتیاز 5.4 VSS شد و رکورد جدیدی در پایین ترین احتمال صدمه به سرنشینان ایجاد کرد.

 

12359_626.jpg

 

 

امتیازات این آزمون مبتنی بر آمار بدست آمده از برخورد قسمت های جلو، جانبی و عقب و همچنین حادثه های چپ شدن خودرو است. امتیاز بالای تسلا در تست برخورد جلو تا اندازه ای به خاطر ناحیه بزرگ ضربه گیر موجود در جلوی این خودرو بوده است. از آنجایی که هیچ گونه موتور بنزینی/دیزلی بزرگی در قسمت جلو نیست، کاپوت جلوی Model S در انتشار انرژی موثرتر عمل می کند و کل این ناحیه می تواند به محافظت از سرنشینان اختصاص داده شود.

 

12360_398.jpg

 

 

در تست برخورد جانبی، Model S موفق به حفظ 63.5 درصد از فضای باقی مانده راننده شد. تسلا اشاره کرده که Volvo S60 (که این مدل نیز دارای امتیاز پنج ستاره است) تنها قادر به رسیدن به 7.8 درصد در همین تست شده است. تست های برخورد عقب نیز به لطف توجه تسلا به وجود یک سپر دوم، دارای امتیازی بیش از حد متوسط شد، این سپر دوم زمانی که گزینه اختیاری ردیف سوم صندلی کودکان سفارش داده می شود، در این خودرو ایجاد خواهد شد.

 

12362_308.jpg

12365_901.jpg

 

آمار دقیقی از تست های سقف در دست نیست، زیرا خودروی به کار گرفته شده برای تست تنها در فشار بیش از 4 گرم شکست خورد. تسلا می گوید که با اتکا بر آمار 4 گرم، این خودرو از لحاظ نظری قادر به حمل چهار Model S بر پشت خود است. تسلا چنین قدرت سقفی را به ستون B تقویت شده نسبت می دهد.

12369_594.jpg

 

 

 

به منظور ادامه این سرسختی، Model S همچنین برای شرکت در آزمون واژگون شدن حاضر گشت. نیاز به توضیح نیست که یک روش سفارشی باید برای Model S توسعه داده شود. دلیل این امر اندکی به خاطر وزن بسته ی باتری 454 کیلوگرمی در ترکیب با وزن سنگین 2,108 کیلوگرمی کل خودرو می باشد.

12371_554.jpg

هیتنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...