رفتن به مطلب

گاز بزنید، گاز بدهید، ولی اسراف نکنید


ارسال های توصیه شده

شما باید قوانین ریز و ظریفی را رعایت کنید، تا بتوانید از پس رانندگی در اتوبان‌های شهر بربیایید و برای همین باید قوانین ثبت‌نشده‌ای را فرابگیرید:

 

قانون اول - حق سد معبر: باید همواره نقش سد معبر داشته باشید تا نشان بدهید که یک راننده حرفه‌ای هستید. در سر چهارراه‌ها و زدن بنزین و سلام و علیک کردن با یک راننده‌ دیگر می‌توانید معبر را سد کنید و احساس کنید که خیابان حق مسلم شماست.

 

قانون دوم -حق بوق: باید برای راننده شدن زبان بوقی یاد بگیرید و بدانید که زدن یک بوق طولانی یعنی خواستگاری با بستگان درجه 1 و درجه 2 راننده مورد نظر. زدن دو تا بوق یعنی «نیستی داداش، با ما به از این باش. خب تعریف کن ببینیم چه خبرا؟» زدن چند بوق ممتد یعنی «یابو کی به تو گواهینامه داده؟»

 

قانون سوم - حق تقدم: باید بدانید حق تقدم اول با کسی است که ماشینش گران‌تر است و بعد با کسی است که ماشینش محکم‌تر است و اگر تصادف کند خطی هم بر آن نمی‌افتد و بعد با کسی است که گردنش کلفت‌تر است و بعد از آن هم حق‌تقدم با کسی است که قفل فرمانش کلت مانند است!

 

قانون چهارم- حق مسلم: راننده کسی است که جریمه می‌شود . یعنی اگر شما بروید و بیایید بدون این‌که نه جریمه شوید و نه تصادف کنید، نشان داده‌اید که اصول رانندگی را نمی‌دانید. به محض اولین تصادف و بستن راه خیابان و گلاویز شدن با راننده‌ دیگر، تخلف کردن، سبقت گرفتن و سوراخ شدن گواهینامه‌تان، شما از حق مسلم‌تان استفاده کرده‌اید و کاملاً راننده شدن شده‌اید.

 

قانون پنجم - حق تک ‌سرنشینی: فراموش نکنید که هرجا سخن از آلودگی و ترافیک است، نام خودروهای تک‌سرنشین می‌درخشد. پس اگر می‌خواهید راننده باشید یادتان باشد خودتان رفته‌اید گواهینامه گرفته‌اید و خودتان با هزار بدبختی رفته‌اید ماشین خریده‌اید. حالا قرار نیست راننده شخصی کسی باشید.می‌توانید به عنوان تک‌سرنشین پشت فرمان ماشین خودتان بنشینید و این حق مسلم شماست. البته این قانون گاهی در کسوت «حق دور دور» ظهور و بروز پیدا می‌کند که در این صورت می‌شود تک‌سرنشین رفت، و در راه برای رضای خدا چندنفری را هم سوار کرد و به مقصد رساند.

 

قانون ششم - حق گاز: این قانون توأمان می‌گوید که هم حق گاز زدن دارید و هم حق گاز دادن. یعنی هم می‌توانید بروید در صف‌های طولانی گاز بایستید و بنشین در صف گاز و گذر عمر ببین و هم این‌که گازی را که با هزار زحمت به خودروی‌تان زده‌اید را استفاده کنید و تا می‌توانید گاز بدهید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...