رفتن به مطلب

سالگرد 10 سالگی مریخ نورد Opportunity


ارسال های توصیه شده

سلام

 

اکثر دوسانی که در ساخت روبات فعالیت دارند تجربه اعصاب خوردی ناشی از درست عمل نکردن روباتشون رو بخاطر خواهند داشت. پس از ساخت روبات است که طراح با مشکلات زیادی روبرو میشود. نقص در لوازم سخت افزاری ، اررور های نرم افزاری ، عدم کارکرد بخش های مختلف بخاطر قطع اتصالات و سیم ها و...

بعد از ساخت روبات و قرار گرفتن در مکان مورد نظر است که تازه سازنده روبات با مشکلات بسیار زیاد موجود در روبات مواجه میشود. یک روبات به نگه داری دقیقی احتیاج دارد بطوری که بطور مداوم لوازم سخت افزاری آن کنترل شود و قطعات معیوب تعویض گردد. حتی سفت ترین پیچ هم ممکن است بعد 2 هفته باز شده و باعث شود چرخ روبات در بیاید. حال تصور کنید روبات شما با تمام پیچیدگی هاش قرار هست در کویر لوت عملیاتی شود در حالی که شما در تهران آن را کنترل میکنید. همچین کاری یک رقابت سخت برای ربات سازان جوان کشور خودمون هست و مطمعن باشید این روبات ها در همان روز های اولیه با کلی مشکل مواجه خواهند شد.

 

متن بالا بدین خاطر بود تا عملیات فوق العاده سخت کنترل ربات از راه دور نمایان بشه. این در حالیه که 25January 2013 یعنی امروز سالگرد دهمین سال فرود مریخ نورد Opportunity بر روی مریخ هستش.

این مریخ نورد توانسته 10 سال با موفقیت کامل در مریخ کاوش و اطلاعات ارزشمندی برای دانشمندان تهیه کنه.

 

10 سال یک روبات در مریخ فعالیت میکنه. با نگاه به وسایل ماشینی دوروبرتون متوجه میشید که چقدر غیر ممکن به نظر میرسه که یک روبات بتونه بدون هیچگونه نگه داری و تعمیری در یک سیاره دیگه به مدت 10 سال با تمام قوا به فعالیت ادامه بده . مطمعن باشید Opportunity یک شاهکار مهندسی محسوب میشه.

 

 

در فایل زیر ( زبان انگلیسی ) میتونید تاریخچه بسیار خواندنی این مریخ نورد و همچنین مشکلاتی که در طی این 10 سال داشته رو بخونید :

 

k4gefou0v9plladfsl.jpg

 

تاریخچه مریخ نورد Opportunity

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...