رفتن به مطلب

راهنمای پاک کردن ایمن اطلاعات موبایل


ارسال های توصیه شده

[h=3]بدون دغدغه از موبایل خود جدا شوید[/h]

 

موبایلهای جدید و رنگ به رنگ هر روز در ویترینها خودنمایی می کنند، سایتهای فن آوری را هم که می خوانید زرق و برق دستگاههای جدید چشمتان را می گیرد. اما در بین وسوسه خرید موبایل جدید یک دغدغه هم دارید. با موبایل قدیمی چه کنم؟ شنیده اید که ممکن است اطلاعات خصوصی شما از طریق موبایلتان لو برود. پیش از این در مورد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برایتان نوشته بودیم و حالا نوبت راهنمای حذف اطلاعات بصورت ایمن از موبایل است:

 

۱- تهیه پشتیبان:

 

ابتدا از تمام اطلاعات روی گوشی تلفن همراهتان بک آپ (پشتیبان) تهیه کنید. عکسها، یادداشتها، فایلهای موسیقی یا ویدئوها و لیست تماسهای خود را کپی کنید. بهترین کار این است که موبایل خود را با کابل یو اس بی USB به کامپیوتر وصل کنید و فایلهای مورد نظرتان را خیلی عادی روی کامپیوتر ذخیره کنید. خیلی از موبایلها یک برنامه همراه نیز دارند که ویژه اتصال موبایل به کامپیوتر است و کارهایی از قبیل پشتیبان گیری، انتقال عکسها و بک آپ از لیست تماسها را راحت می کنند. این نرم افزارها معمولا در یک سی دی همراه موبایل ارائه می شوند اگر هم شما این سی دی را ندارید یا آن را گم کرده اید به راحتی می توانید با مراجعه به سایت شرکت سازنده موبایل خود و جستجوی مدل موبایل خود، نرم افزار رابط آن را برای کامپیوتر پیدا کنید. اگر هم کابل سو اس بی ندارید خیلی از این برنامه ها ارتباط از طریق بلوتوث را هم پشتیبانی می کنند. اگر نه کابل دارید و نه نرم افزار رابط، می توانید به راحتی موبایل از طریق بلوتوث با کامپوترتان Pair کنید و تبادل فایلها را انجام دهید. استفاده از سیستمهای ابری هم روش مناسبی است. مثلا اگر شما یک اکانت دراپ باکس دارید و روی موبایلتان اپلیکیشن دراپ باکس را هم نصب کرده اید می توانید فایلها را مستقیم از روی موبایل به اکانت دراپ باکس بفرستید. اینطوری فایلها در فضای متعلق به شما بر روی اینترنت (در این مثال سرورهای دراپ باکس) ذخیره می شوند و شما می توانید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود از هرجا و هر دستگاه دیگری به آنها دسترسی داشته باشید. سرویسهایی برای تلفنهای اندروید و آیفون هم وجود دارند. مثلا شما می توانید لیست تماسهای خود در تلفن اندرویدی تان را با لیست Contacts حساب کاربری گوگل خود یکپارچه کنید تا همیشه این دو لیست با هم هماهنگ شوند و حتی در صورت از دست دادن اطلاعات تلفن، اطلاعات را روی حساب کاربری گوگل خود داشته باشید. گزینه های مشابهی برای آیفون نیز وجود دارد که شما می توانید از طریق آیتونز به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین ابزارها و اپلیکیشنهای متنوعی برای پشتیبان گیری از موبایل وجود دارد که در شماره ها بعدی بطور مفصل به آنها خواهیم پرداخت. ***یادتان باشد که فایلهای پشتیبان را در جای مطمئنی ذخیره کنید.

 

۲- حافظه های جانبی:

 

اگر مموری کارت دارید راحت ترین راه این است که مموری کارت قبلی را برای خود بردارید و اجازه دهید تا صاحب جدید موبایتان برای خودش یک کارت حافظه بخرد. یا اینکه می توانید مموری کارت را در داخل خود گوشی یا از طریق قرار دادن در شکاف کارت حافظه روی لپ تاپتان فرمت کنید.

 

۳- پاک کردن اطلاعات خود گوشی:

 

برای پاک کردن اطلاعات گوشی می توانید چند کار انجام دهید:

 

الف) ریست کردن گوشی

 

ریست کردن گوشی به تنظیمات کارخانه یا Factory data reset روشی است که با استفاده از آن می توانید تقریبا تمام اطلاعات گوشی را پاک کنید. پلیس فتا در دستورالعلملی روش ریست کردن برای گوشهای مختلف را به شرح زیر توضیح می دهد:

 

تلفن آیفون:

 

در منو به ترتیب به این قسمت ها بروید:

settings > General > reset > Erase All Content and Settings

iphone-reset.jpg

 

بعد از آن از شما پسورد خواسته می شود و فرآیند پاکسازی شروع می شود که ممکن است کمی طول بکشد و بعد همه چیز تمام است. تلفن شما پاک شده است.

 

تلفنهای اندرویدی:

 

درMenu به Settings بروید. بعدPrivacy و بعد Factory data reset را انتخاب کنید. تمام شد.

 

android-reset.png

 

تلفنهای ویندوز فون:

 

در settings به about بروید و سپس reset your phone را انتخاب کنید. از شما سوالی جهت اطمینان پرسیده می شود،yesرا انتخاب کنید تا فرآیند پاکسازی شروع شود.

 

تلفنهای سیمیبن:

 

سیمبین سیستم عامل اختصاصی گوشهای هوشمند قدیمی نوکیا بود. در این گوشیها هم با زدن کد ستاره – مربع – هفتادوسه هفتاد – مربع و علامت گوشی سبز (*#۷۳۷۰#ok)، ریست انجام می شود. توجه داشته باشید که در مورد تلفنهایی که دستکاری اساسی شده اند (مثل روت کردن تلفنهای اندرویدی و جیلبرک کردن تلفنهای آیفون) ممکن است این فرآیند جواب ندهد و نیاز به نرم افزارهای خاصی برای پاکسازی کامل باشد.

 

ب) نرم افزارهای و اپلیکیشنهای کمکی:

 

خب گفتیم که تلفنهای روت شده ممکن است درست ریست نشوند. در این حال چه باید بکنیم؟ یکی از روشها استفاده از اپلیکیشنهای پاک کننده است. مثلا اپلیکیشن SystemCleanUp که اتفاقا فقط بر روی تلفنهای اندرویدی روت شده کار می کند. این اپلیکیشن می تواند از بسیاری از اطلاعات روی موبایل شما بک آپ بگیرد و آن را در دراپ باکس ذخیه کند. همچنین می تواند کش موبایل شما را هم بطور کامل پاکسازی کند. یک اپلیکیشن دیگر که History Eraser نام دارد هم ذخایر کاربردی (کش) موبایل را به راحتی پاک می کند. این یکی برای عمل کردن نیازی به روت شدن دستگاه هم ندارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...