رفتن به مطلب

گزارش وضعیت محیط زیست شهر تهران (SoE)


ارسال های توصیه شده

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات وبرنامه‌ریزی شهر تهران، به دلیل مسایل و مشکلات متعددی که فراروی محیط زیست شهر تهران قرار دارد، کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران به عنوان یکی از اولویت‌های کاری خود ، طرح تدوین گزارش وضعیت محیط زیست شهر تهران را در دستور کار نشست‌های کارشناسی خود قرار داده و پیش‌نویس تهیه طرح این گزارش را جهت ارائه به شورای اسلامی شهر تهران جهت تصویب نهایی ارائه کرد.

 

بر اساس این گزارش، شورای اسلامی شهر تهران نیز در نود و هشتمین جلسه رسمی خود در تاریخ 1387/2/17 شهرداری تهران را ملزم به تهیه «نظام جامع پایش و ارزیابی محیط زیست شهر تهران» کرد.

 

در مصوبه شورای شهر مقرر شده که مولفه های زیست محیطی هوا، آب ، خاک ، تنوع زیستی ،بلایای طبیعی ،پسماند و زیستگاه انسانی مورد ارزیابی قرار گیرند.در این راستا مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران مامور تدارک مقدمات تهیه اولین گزارش وضعیت محیط زیست شهر تهران شد، و به منظور اجرای مصوبه فوق قرارداد پروژه « گزارش مقدماتی وضعیت محیط زیست شهر تهران» با دانشگاه شهید بهشتی منعقد شده و این گزارش نیز بر هیمن اساس تدوین شده است.

 

در گزارش تهیه شده فرآیند همه جانبه زیست محیطی در قالب یک مدل مفهومی ارائه شده تا اطلاعات گردآوری شده و تحلیل ها، پاسخگوی پرسش های اساسی پژوهش باشند.

 

گزارش از سه بخش اصلی تشکیل شده است. در بخش اول با عنوان نماشهر به معرفی خلاصه ای از وضعیت اقلیمی اقتصادی ،زیربنایی و اجتماعی شهر تهران پرداخته شده است. در بخش دوم بر اساس مدل DRSR ، هر یک از مولفه های هفت گانه هوا،آب، خاک تنوع زیستی ، بلایای طبیعی ،پسماند و زیستگاه انسانی بطور جداگانه مورد بررسی قرار گرفته است.بخش سوم گزارش نیز با عنوان مدیریت یکپارچه محیط زیست شهر تهران لزوم تحقق مدیریت یکپارچه محیط زیست شهر تهران را مطرح و پس از تحلیل وضعیت مدیرت محیط زیست این شهر به ارائه راهبردهایی در این زمینه می پردازد.

 

گزارش وضعیت محیط زیست تهران (SOE)در 273 صفحه از سوی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران – معاونت مطالعات وبرنامه ریزی امور زیرساخت و طرح جامع منتشر شده است.

la3weaqak4vmdbf74opu.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...