رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

چکیده:

 

تثبیت شده ترین سیستم آموزش هنرهای کاربردی و شیوه ی تدریس اصلی ترین دروس آن ها که به آموزش فرآیند طراحی به دانشجو می پردازند،تندریس سنتی در کارگاه و ارایه ی پروژه به دانشجویان و تمرکز آن ها بر حل مشکلات نهفته در پروژه است.روش تدریس کارگاهی طراحی چنان تثبیت شده به نظر می رسد که تفکر پیرامون کاستی ها و جانشینی برای آن سال ها به فراموشی سپرده شده است.

 

مقاله حاضر سعی دارد نشان بدهد که سیستم کارگاهی تدریس چه تحولاتی را از سر گذرانده و چگونه از سیستم آموزش سنتی هنر و معماری به عرصه نوپای طراحی صنعتی راه یافته است.بحث مذکور بر تسلسل تاریخی مفهوم کارگاه در آموزش هنر و دلایل تثبیت آن به عنوان یک روش آموزش است.در نهایت نیز سعی دارد تا ضمن بر شمردن کاستی های آن،رویکردهایی را برای ویرایش این نظام آموزشی ارایه نماید.

 

از جمله رویکرد های ارایه شده برای ویرایش کارگاه،به کارگیری روش شناسی های خاص برای طراحی،تربیت دانشجویان در قالب آموزش مدیریت و مهارت های راهبردی،بهره گیری از حامی برای پروژه های محیط کارگاه به منظور آشنایی هنرجویان با توسعه استراتژیک و ابداعی محصولات،تعریف پروزه های کلان و همکاری تمامی دانشجویان در یک پروژه واحد است.

 

 

مشخصات مقاله:مقاله در 9 صفحه به قلم غلامرضا وکیل زاده ابر ابراهیمی ، منبع کتاب ماه هنر بهمن و اسفند ماه 1386

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...