رفتن به مطلب

اسلحه هجومی hk 416


ارسال های توصیه شده

بعد از تجدید نظر هایی که در پرژه OICW Block1/XM8 انجام گرفت کمپانی هکلر کوخ تصمیم به ورود به بازار سلاح های نظامی و همچنین نیروهای اعمال قانون با طرح جایگزین دیگری گرفت که در واقع تصمیم کاملا درستی به نظر میرسد.

بر پایه ی تجربیاتی که در بهسازی و به روز کردن سلاح های انگلیسی SA80/L85A2 بدست آمده بود،هکلرکوخ تصمیم به طراحی دوباره و از بین بردن مشکلات فنی کرد که حدود چهل سال گریبانگیر خانواده سلاح های M16 بود.

مهمترین تغییر تعویض سیستم گازی استاندارد M16 با نوع پیستون با کورس کوتاه تفنگ تهاجمی G36 است که جایگزین مکانیزم گازی مستقیم استاندارد M16 شده بطوریکه دیگر رسوبات باروت داخل مکانیزم نشده و مشکل کثیف شدن در نتیجه گیر کردن آن نیز از بین می رود.

این سیستم گازی همچنین به صورت اتوماتیک تنظیم شده و بدون هیچ مشکلی به همراه لوله هایی با طول های مختلف عمل می کند.

از تغییرات دیگر می توان به ضربه گیر،مکانیزم گلنگدن،لوله ی آهنگری شده و محافظ دست آزاد با تبدیل ریلی یکپارچه اشاره کرد.مدل های کنونی این سلاح که در اواخر سال 2005 عرضه شدند،کارابین هایی با لوله های 5/10 و 5/14 اینچی هستند و گونه های با لوله ی 5/16 و 20 اینچ در آینده عرضه خواهند شد.

مسئله مهم دیگر در مورد این سلاح وجود یک برادر بزرگتر با کالیبر 7.62mm بوده که با نام HK417 شناخته شده و در صورت ورود به بازار به همراه HK416 با کالیبر 5.56mm سلاح FNSCAR را به مبارزه خواهد طلبید.

این سلاح بر اثر تلفیق ارگونومی بی نظیر M16 و مکانیزم بی عیب و نقص G36 به وجود آمده و با توجه به هزینه ی پایینی که دارد رقیب سلاح های جدید و پرقدرت قرن بیست و یکم بوده و از شانس بالایی در بازار رقابتی برخوردار است.

 

 

normal_800px-Hk-416.png

 

normal_HK_416.jpg

 

normal_070221HK416_story3.JPG

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...