رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD=align: right][TABLE=align: right]

[TR]

[TD] نحوه اسانس گیری گیاهان دارویی به روش علمی آموزش داده می شود

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

تهران - رییس پژوهشکده صنایع شیمیایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: نحوه اسانس و عصاره گیری گیاهان دارویی به روش علمی و روز دنیا در قالب کارگاه آموزشی فراوری گیاهان دارویی با حضور متخصصان داخلی و خارجی آموزش داده می شود.

 

[/TD]

[TD=width: 250, align: left]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

ذاکر بحرینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: 12 نوع فن آوری برای استخراج عصاره و اسانس گیاهان دارویی در دنیا رایج است که متاسفانه این کار هنوز به روش سنتی در کشور انجام می شود.

وی اظهار داشت: ایران به روش سنتی خیساندن و یا جوشاندن ، عصاره با اسانس گیاهان را به دست می آورد که بدون شک تلفات زیادی نیز به همراه دارد.

بحرینی ادامه داد: ازاین رو پژوهشکده صنایع شیمیایی سازمان پژوهش ها اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص نحوه علمی عصاره و اسانس گیری گیاهان به روش های پیشرفته دنیا در تاریخ 29 الی 30 خرداد ماه در پژوهشکده صنایع شیمیایی مجتمع عصر انقلاب کرده است.

بحرینی با اشاره به اینکه تاکنون حضور استادانی از کشورهای مالزی ، پاکستان و هند دراین کارگاه قطعی شده است گفت: دراین کارگاه نحوه عصاره و اسانس گیری به روش های روز دنیا، نحوه بسته بندی و بعد تجاری سازی محصولات آموزش داده می شود.

وی " ارائه وضعیت موجود و چشم انداز آینده محصولات دارویی گیاهی " ، "‌ معرفی آخرین فناوری های فرآوری داروهای گیاهی" ، "‌ برگزاری نمایشگاه فناوری های مرتبط و موجود در کشور" و " ارائه راه کارهای مناسب جهت تجاری سازی فناوری وفرآورده های دارویی گیاهی" را از محورهای برگزاری این کارگاه عنوان کرد.

رییس پژوهشکده صنایع شیمیایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران افزود: این سازمان تا کنون چهار روش نوین استخراج عصاره و اسانس گیاهان را به صورت پایلوت به دست آورده که دراین کارگاه به ارائه این فناوری می پردازد.

وی اظهارداست: همچنین در کنار کارگاه نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای شرکت های مرتبط برگزار می شود که می توانند محصولات خود را عرضه کنند.

به گفته بحرینی کارگاه آموزشی فرآوری گیاهان دارویی به همت پژوهشکده صنایع شیمیایی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و حمایت ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری (IOR-ARC)، معاونت توسعه فناوری وزارت صنایع و معادن و دانشگاه صنایع و معادن ایران برگزار می شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام برای دوره مذکور به نشانی اینترنتی chemistry.irost.org

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...