رفتن به مطلب

همه چیز در باره اسانس خنک کننده ی سیگار


ارسال های توصیه شده

اسانس خنک کننده ی نعنا یا همان منتول ( Menhol ) اسانسی که برخی از شرکت های تولید کننده ی سیگار به محصولات خود اضافه می کنند. این اسانس باعث خنک شدن و مطبوع شدن سیگار است. تحقیقات دانشمندان ثابت کرده است که کشیدن این سیگار ها احتمال اعتیاد را در جوانان بیشتر می کند.

دکتر گرگوری کانالی از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد می گوید منتول گیرنده های خنک کننده در ریه و حلق را تحریک می کند و سیگار کشیدن را آسانتر می سازد.

این تحقیق درحالی منتشر می شود که یک لایحه که اختیارات وسیعی در زمینه نظارت بر سیگار به اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریکا می دهد در کنگره آمریکا تحت بررسی است.

مشروح این مطالعه در مجله بهداشت عمومی آمریکا منتشر شده است.

نمایندگان شرکتهای تولید کننده سیگار رینولدز، فیلیپ موریس و لوریلارد این یافته ها را رد کردند.

دیوید هوارد سخنگوی یک واحد شرکت رینولدز آمریکن و تولیدکننده سیگارهای کوول و کمل، این گزارش را تلاشی برای کسب حمایت برای نظارت فدرال بر صنعت دخانیات و نه بررسی علمی منتول دانست.

مایکل رابینسون سخنگوی شرکت لوریلارد نیز طی بیانیه ای اعلام کرد مردم آمریکا باید این گزارش را یک ابزار لابی با انگیزه سیاسی بدانند.

سیگار بزرگترین عامل مرگهای قابل پیشگیری در آمریکا محسوب می شود به طوری که هر ساله بیش از ۴۰۰ هزار تن را به کام مرگ می کشاند.

سیگارهای منتول محبوبیت روزافزونی در بین نوجوانان پیدا کرده است و بالاترین مصرف در بین جوانانی مشاهده می شود که به تازگی سیگاری شده اند. یک بررسی در سال ۲۰۰۶ نشان داد ۴۴ درصد از سیگاریهای ۱۲ تا ۱۷ ساله و ۳۶ درصد از سیگاریهای ۱۸ تا ۲۴ ساله از سیگارهای منتول استفاده کرده اند.

کانالی و همکارانش تحقیقات آزمایشگاهی مستقلی انجام دادند و مطالعات جمعیتی بر روند استعمال دخانیات را بررسی نمودند.

براساس این تحقیق، در سال ۱۹۸۷ شرکت رینولدز دریافت میزان پایین انواع منتول راهبرد جدیدی برای جذب سیگاریهای جوان است.

اولین واکنش فرد سیگاری به این سیگارها عموما منفی است. اما این واکنش های اولیه منفی با میزان پایین منتول کاهش می یابد.

شرکتهای بزرگ دخانیات در آمریکا در سال ۱۹۸۸ به موجب یک توافق ۲۵ ساله با پرداخت ۲۰۶ میلیارد دلار به ۴۶ ایالت برای کمک به پرداخت هزینه های درمان بیماری در سیگاریها توافق کردند. این قرارداد محدودیت تبلیغات و بازاریابی توتون را شامل می شد و به یک اختلاف حقوقی طولانی مدت با ایالت های آمریکا پایان داد.

شرکتهای دخانیات از سیگارهای با منتول اندک برای جذب سیگاریهای جوان و منتول قویتر برای سیگاریهای قهار استفاده می کنند.

منتول به جذب نیکوتین کمک می کند. اما تحمل منتول خیلی زیاد برای افراد تازه سیگاری دشوار است.

از بین سیگارهای آزمایش شده محققان دریافتند سیگارهایی که بیشترین فروش را در بین جوانان داشته اند کمترین میزان منتول را دارند نظیر سیگار نیوپورت شرکت لوریلارد و نوع خفیف مارلبورو شرکت فیلیپ موریس آمریکا.

وی گفت برای من پرواضح است که شرکتهای دخانیات از یک ماده برای تسهیل اعتیاد به نیکوتین استفاده می کنند.

دیوید سیلویا سخنگوی واحد فیلیپ موریس شرکت آلتریا این ادعا را رد کرد.

وی افزود شواهد مستقیم بسیار کمی در تایید تاثیر منتول در شروع سیگار کشیدن وجود دارد. محصولات سیگار برای سیگاریهای زیر سن قانونی تهیه یا بازاریابی نمی شود.

وی گفت شرکت فیلیپ موریس از نظارت اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریکا بر سیگار حمایت می کند.

براساس اعلام انجمن ریه آمریکا، روزانه ۴ هزار نوجوان زیر ۱۸ سال سیگار کشیدن را شروع می کنند که از این تعداد حدود ۱۱۰۰ تن از آنها سیگاری خواهند شد.

این یافته ها اهمیت نظارت بر سیگار را مورد تاکید قرار می دهد.

لایحه مطرح در مجلس نمایندگان آمریکا سیگارهای دارای طعم میوه و آب نبات را ممنوع می کند، اما منتول مشمول ممنوعیت فوری نمی شود. این لایحه اختیار کنترل میزان منتول را به اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی می دهد.

درپی عدم ممنوعیت خاص منتول در این لایحه ، شبکه ملی پیشگیری از توتون آمریکایی های آفریقایی تبار با این ادعا که لایحه مذکور ناقص و تبعیض آمیز علیه سیاهان است حمایت خود را از این لایحه برداشتند.

بیش از ۷۰ درصد سیگاریهای سیاهپوست در آمریکا از سیگارهای منتول استفاده می کنند در حالی که این میزان در سیگاریهای سفید پوست ۳۰ درصد است.

برنامه مبارزه برای کودکان بدون سیگار نیز طی بیانیه ای اعلام کرد این تحقیق نشان می دهد عدم نظارت بر توتون دست شرکتهای دخانیات را در دستکاری در محصولات سیگار باز می گذارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...