رفتن به مطلب

2014 ، سال گسترش اینترنت های ملی و ضعف دهکده جهانی برای مقابله با جاسوسی


panisa

ارسال های توصیه شده

تهران- ایرنا- افشاگری های متعدد درمورد جاسوسی آمریکا از شهروندان و مسوولان عالی رتبه دولت ها سبب شد که کشورها درپی تاسیس اینترنت ملی باشند . به همین دلیل کارشناسان فضای مجازی پیش بینی می کنند سال 2014 میلادی ، زمان تکه تکه شدن اینترنت بین المللی و گسترش اینترنت های ملی در دنیا باشد،حقیقتی که که در صورت وقوع دهکده جهانی را هدف قرار می دهد.

 

 

 

2l5zhuw37dxj5917jt79.jpg

به گزارش ایرنا از پایگاه نیوساینتیست، تغییر شیوه های استفاده از اینترنت در سال جدید میلادی رخ خواهد داد.

 

ˈتیم برنزلیˈ مخترع شبکه جهانی وب هشدار داد که عدم اعتماد به حریم خصوصی می تواند مردم را به آزادی کمتر در تعامل در فضای وب سوق دهد. این در حالی است که امروزه مردم به آنچه که در محیط وب انجام می دهند بسیار آگاه تر هستند و به نوعی حفاظت از اطلاعات شخصی در محیط وب در سال جدید میلادی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

 

طبق این گزارش در سال جدید میلادی همچنین نخستین نشانه ها ایجاد شبکه های ارتباطی مجازی به موازات اینترنت مشاهده می شود که این امر به فروپاشی اینترنت (Internet fragmentation) معروف است.

 

پس از افشاگری اسنودن در مورد جاسوسی آمریکا از طریق شرکت های مختلف اینترنتی ،برخی کشورها مانند برزیل و آلمان که روسای جمهور آنان نیز مورد جاسوسی قرارگرفته بودند،درواکنشی تند اعلام کردند که در حال ایجاد مرزهای جدیدی برای اینترنت در داخل مرزهای کشور خود هستند . اقدامی که به اعتقاد کارشناسان باعث ایجاد یک تاخیر در ترافیک بین المللی و از سوی دیگر ایجاد شبکه های موازی غیر دولتی یا دولتی اینترنتی در کنار شبکه های بین المللی خواهد شد.

 

جاسوسی های گسترده در فضای مجازی به گونه ای پیش رفت که در سال گذشته میلادی دو شرکت گوگل و یاهو اعلام کردند که قادر به حفظ اطلاعات کاربران خود نیستند .پیشتر بسیاری از رسانه ها از دزدی های گسترده اطلاعات شخصی این کاربران در سراسر دنیا گزارشهایی منتشر کرده بودند.

 

چنین شبکه هایی معمولا بدون اتصال فیزیکی به اینترنت فعال خواهند بود و در حال حاضر به طور گسترده در ارتباطات نظامی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

این شبکه های جدید به احتمال زیاد تنها در ارتباط بین دولت ها و شرکت های بزرگ با هدف حفاظت از زیرساخت های حیاتی ملی و بدون هرگونه نفوذ خارجی در حال ارایه خدمات است.

 

ایجاد چنین شبکه ای برای یک کشور نیازمند سرمایه گذاری زیاد و بلند مدت و تخصص فنی بالایی خواهد بود.

 

البته تکه تکه شدن اینترنت یک فاجعه برای شرکت های بزرگ حوزه فناوری اطلاعات مانند گوگل و یاهو خواهد بود.

 

در نهایت شهروند دیجیتال جهانی و اینترنت به عنوان یک دهکده جهانی به طور عملی بی معنا خواهد بود.

 

پیش بینی شده است در این مرزبندی جدید دولت ها و ملت های آنلاین با قوانین و مقررات جدید ظهور خواهند کرد، اما درعین حال این امر موجب حفاظت بهتر از زیرساخت های حیاتی کشورها خواهد بود.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...