رفتن به مطلب

سلولهای بنیادین انسان به فضا ارسال می شوند


ارسال های توصیه شده

یک دانشمند از مایوکلینیک فلوریدا قصد دارد ظرف یک سال آینده سلولهای بنیادین انسانی را به منظور تسریع نرخ رشد آنها به ایستگاه بین المللی فضایی ارسال کند تا بتواند به تحولی چشمگیر در عرصه پزشکی ترمیمی دست یابد.

 

یکی از موانع استفاده از سلولهای بنیادین در درمانهای پزشکی منبع محدود آنها به علت سرعت آهسته رشد در آزمایشگاه ها است.

 

دکتر ابازبیر از آزمایشگاه سلول درمانی در مایو کلینیک فلوریدا اعتقاد دارد که این مشکل قابل رفع است و تولید سلولهای بنیادین با انجام فرآیندهایی در فضا سرعت می گیرد.

 

وی اکنون از این فرصت برخوردار شده است تا فرضیه خود را آزمایش کند، از این رو زبیر می تواند سلولهای بنیادین انسان را به ایستگاه بین المللی فضا ارسال کرده تا دریابد که آیا سلولهای بنیادین در فضا سرعت رشد بیشتری دارند یا در زمین.

 

براساس اعلام مایو کلینیک، آزمایشهای انجام شده در زمین با استفاده از فضای میکروگرانش (بازسازی میدان گرانشی 401.3 کیلومتری از سطح زمین) نشان داده است که این شرایط برای رشد سلولهای بنیادین مساعدتر از آزمایشگاه های عادی است.

 

زبیر اظهار داشت: روی زمین ما با چالشهای بسیاری برای رشد سلولهای بنیادین مورد نیاز در درمان مواجه هستیم. درحال حاضر تولید سلولهای کافی برای معدودی از بیماران یک ماه طول می کشد، یک آزمایشگاه کلینیکی در فضا می تواند پاسخی را که ما در عرصه پزشکی ترمیمی به دنبال آن هستیم روشن کند.

 

وی گفت: درحال حاضر اگه یک منبع آماده از این سلولها داشته باشیم تقریبا می توانیم بیماری های بسیاری را درمان کنیم و از نظر تئوری می توانیم کل یک عضو بدن را بازسازی کنیم.

 

درحال حاضر گام بعدی این دانشمند، همکاری با مهندسان دانشگاه کلورادو برای ساخت یک راکتور زیستی سلولی ویژه است که ظرف یک سال آینده به ایستگاه بین المللی فضایی ارسال شده تا این آزمایش آغاز شود.

 

منبع: کنجکاو

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...