رفتن به مطلب

تشخيص مسموميت مونوکسيدکربن با بسياري بيماري‌ها اشتباه مي‌شود


ارسال های توصیه شده

استاد سم‌شناسي دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد با اشاره به افزايش موارد مسموميت با مونوکسيدکربن در فصل سرما، هشدار داد که در تشخيص مسموميت‌هاي خفيف و مزمن مونوکسيدکربن احتمال اشتباه وجود دارد.

دکتر مهدي بلالي‌مود، عضو هيأت علمي علوم‌پزشکي مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار وبدا، تصريح کرد: به اين ترتيب ممکن است علايم بيمار با بسياري بيماري‌ها مانند آنفلوآنزاي سبک، سرماخوردگي، سينوزيت، بيماري‌هاي اعصاب و روان مانند سردردهاي ميگرني، سردردهاي ناشي از کشمکش‌هاي رواني و گاه مسموميت‌هاي غذايي اشتباه شود.

وي با بيان اين که « پزشک در تشخيص مسموميت خفيف و مزمن مونوکسيدکربن بايد خيلي حاذق باشد»، به پزشکان جوان توصيه کرد که در زمستان، وقتي بيماري مراجعه و عنوان کرد:"سرما خورده‌ام و سردرد دارم"، از او بپرسند که محيط خانه و بويژه اتاق خوابش را با چه وسيله‌اي گرم مي‌کند، اگر پاسخ، بخاري گازي بود و اظهار کرد: صبح‌ها که از خواب بيدار مي‌شود، سردرد و سرگيجه دارد،علايم خفيف مسموميت مونوکسيدکربن است و سرماخوردگي نيست، برخلاف اين که فرد تصور مي‌کند دچار سرماخوردگي يا سينوزيت شده است.

دکتر بلالي‌مود اذعان کرد: در فصل زمستان، مسموميت مونوکسيدکربن با بسياري بيماري‌ها اشتباه مي‌شود و شهروندان توجه داشته باشند که اگر در زمستان، صبح‌ها با علايمي چون سردرد، سرگيجه، ضعف و بي‌حالي، تهوع مواجه شدند و در اتاقي خوابيده‌اند که با بخاري گازي حتي با دودکش گرم مي‌شده، مسموميت CO مي‌تواند عامل بروز اين علايم باشد، بويژه اگر اين شرايط تا ظهر بدون مصرف دارو و با ورود به فضاي آزاد و استنشاق اکسيژن برطرف شود.

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به نظر من اگه از مونواکسیدکربن و مسمومیتش می خواین دور باشین، و تجربه اش نکنین، در اتاق خواب یا پنجره اش رو کمی باز بذارین! صبح هم که یه تهویه کوچولو!

 

+ می تونین کل سال در یا پنجره رو یکم باز بذارین تا عادت کنین! همین!:a030:

 

منبع: خودم:ws3:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...