رفتن به مطلب

بزرگترین پیاده راه فرهنگی قلب پایتخت آماده بهره برداری شد


ارسال های توصیه شده

بزرگترین پیاده راه فرهنگی قلب پایتخت آماده بهره برداری شد

 

 

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد گفت: گذر فرهنگ با اتصال ۸ مجموعه فرهنگی واقع در پهنه شرقی اراضی عباس آباد و به عنوان بزرگترین پیاده راه فرهنگی قلب پایتخت آماده بهره برداری است.

 

تهران سما نوشت: حجت اله ملاصالحی با اشاره به آماده شدن باغ کتاب تهران جهت برگزاری نمایشگاه یادیار مهربان گفت : جهت بهره برداری مطلوب تر از این مجموعه و نیز فضاهای فرهنگی واقع در پهنه شرقی اراضی احداث گذر فرهنگ به عنوان یک پیاده راه فرهنگی و مسیر ارتباطی با هویت در دستور کار قرار گرفت که این پروژه هم اکنون آماده بهره برداری است.

 

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد خاطرنشان کرد: گذر فرهنگ با بیش از 40 هزار مترمربع مساحت یک مسیر ارتباطی است که متناسب با فعالیت‌های فرهنگی امکان تردد خودرو، دوچرخه و عابرین پیاده را در ایمن ترین شرایط مهیا کرده است.

 

وی افزود: با احداث این گذر کتابخانه ملی، دائره المعارف علوم، باغ کتاب، باغ هنر، باغ موزه دفاع مقدس، فرهنگستان‌های علوم پزشکی و ادبیات فارسی و پروژه باغ موزه جواهرات به یکدیگر متصل شده و مسیر دسترسی به بوستان‌ها و فضاهای تفریحی و فرهنگی دیگر نظیر تپه چشم انداز واقع در این بخش نیز ایجاد شده است.

 

به گفته ملاصالحی جهت احداث گذر فرهنگ 13 هزار متر نصب جدول، 27 هزار متر مربع انواع سنگ فرش، 9700 مترمکعب خاک برداری و همچنین 10هزار مترمربع فضای سبز ایجاد شده و طراحی مسیرها و اجرای طرح بر اساس ویژگی‌های تردد آهسته خودروها، دوچرخه و عابرین پیاده بوده است.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: مسیرهای تردد عابران دوچرخه سواران و همچنین خودروها با توجه به طراحی و نوع مصالح کاملا از هم جدا شده و امکان برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های فرهنگی در مسیر پیش بینی شده است.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...