رفتن به مطلب

طراحی و ساخت توربین بادی ترکیبی در پژوهشگاه مواد و انرژی


ارسال های توصیه شده

توربین بادی محور قائم ترکیبی ساوینوس و h– روتور با کاربرد بالا در تولید برق از طریق انرژی پاک بادی در پژوهشگاه مواد وانرژی طراحی و ساخته شد.

 

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، سید معین رسولی نژاد موسوی، مجری این طرح که با راهنمایی دکتر مجید جمیل، عضو هیات علمی این پژوهشگاه موفق به انجام این طرح شده است، در این خصوص گفت: پس از انجام آزمایش‌های تونل باد و شبیه سازی های عددی سه بعدی ، توربین بادی مذکور راندمان بالاتری را نسبت به نمونه های دیگر توربین های بادی محور قائم در ابعاد کوچک نشان داد.

 

وی افزود: ترکیب دو نوع توربین مذکور برای اولین بار در سابقه تحقیق توربین های بادی محور قائم در ابعاد کوچک به انجام رسیده است.

 

این پژوهشگر خاطر نشان کرد: استفاده از این توربین در مناطق مسکونی شهرهای بادخیز و سواحل شمالی و جنوبی کشور می تواند جهت تولید برق بادی مورد استفاده قرار گیرد.

 

گفتنی است، سید معین رسولی نژاد موسوی، دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد مهندسی انرژی های تجدید پذیر پژوهشگاه مواد وانرژی، دارای 9 ثبت اختراع، 15 مقاله چاپ شده در مجلات معتبر isi و isc، علمی پژوهشی و کنفرانس های بین المللی و داخلی در زمینه مکانیک سیالات، انتقال حرارت وانرژی های تجدید پذیر می باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...