رفتن به مطلب

قره قوروت خوب یا بد ؟


ارسال های توصیه شده

قره قوروت یکی از فراورده های شیر است که در روش سنتی آن را از کشک می گرفتند ولی گاهی آن را با دوغ یا آب ماست تهیه میکنند به این صورت که آب ماست یا دوغ را می جوشانند تا غلیظ شده و به بصورت جامد در می آید.

 

قره قروت طعمی ترش دارد و مزه ترش آن به دلیل وجود درصد بسیار بالاییی از اسید لاکتیک در آن است. این درصد آنقدر زیاد است که می شود گفت قره قوروت خود اسید لاکتیک است.

 

اسید لاکتیک چیست؟

 

اسید لاکتیک ماده ای دفعی در جانداران است. وجود لاکتیک در بدن باعث می شود خون به شدت اسیدی شده و تعادل ph خون به هم بریزد.

 

از این روست که می گویند ماست چکیده از خود ماست بهتر است زیرا مقدار قابل توجهی از اسید لاکتیک آن به همراه آب ماست از آن خارج شده است. توصیه می شود ماست چکیده را با موسیر، نعناع و پونه مصرف کنید تا حالت سردی و اسیدی آن کمتر شود.

 

خون انسان در حالت طبیعی، مقداری قلیایی است و ثابت ماندن ph آن بسیار برای حفظ سلامت و کارکرد درست ارگانیزم ها مهم است.

 

مقدار pH متعادل در خون آدمی بین ۳۴/۷ و ۴۰/۷ می باشد که کمی قلیایی است . این ph باید در همین محدوده ثابت نگه داشته شود تا واکنش های آنزیمی و نیز واکنش های شیمایی درون سلولی درست و کامل انجام شود و فعالیتهای درون سلولی با مشکل مواجه می شود.

 

مصرف قره قوروت به شدت خون را اسیدی می کند (به علت میزان بسیار بالای اسید لاکتیک) و آنرا از حالت قلیایی طبیعی خود خارج می‌کند. بدن برای ترمیم و تصحیح این حالت بسیار مخرب که می‌تواند در صورت ادامه بسیار خطرناک گشته و فعالیت ارگان‌ها و سلول‌ها را مختل کند، دست به دامن استخوان‌ها و دندان‌ها می‌گردد تا کلسیم آنها را برای قلیایی کردن خون آزاد کند.

 

کلسیم بهترین و سریع‌ترین عامل قلیایی کردن خون می‌باشد. این کلسیم آزاد شده از استخوان‌ها سپس توسط کلیه‌ها دفع می‌گردد. در نتیجه مصرف قره قوروت باعث پوکی استخوان‌ها و ضعف دندان‌ها می‌گردد.

 

آیا قره قورت برای پوکی استخوان مفید است؟

 

بسیار بسیار جای تاسف است که خیلی از پزشکان و افراد تحصیل کرده آنرا برای درمان پوکی استخوان و لاغر شدن افراد چاق تجویز می کنند با این تصور غلط که چون قره قوروت دارای کلسیم است پس برای پوکی استخوان مناسب است در صورتیکه کلسیم آن نه تنها جذب نمی شود بلکه طبق توضیحات بالا باعث پوکی استخوان و خرابی دندانها نیز می شود.

 

جالب است حتی آنرا برای رشد و نمو کودکان مفید دانسته و برای آن خاصیت دارویی قائل شده اند !!!. گاهی اوقات آنرا برای کاهش فشار خون تجویز می کنند که این خود باعث خرابی و خوردگی رگها میشود. میتوان بجای آن از بسیاری میوه هایی که در کاهش فشار مناسب هستند مانند آب لیمو یا مخلوط یک لیوان آب و ۲ قاشق سرکه سیب خانگی استفاده کرد.

 

از آن جا که قره قوروت حاوی مقادیر بسیار زیاد اسید لاکتیک می باشد لذا برای مغز انسان بسیار مضر می باشد زیرا اسید لاکتیک فعالیت نرون های مغزی را به شدت کاهش میدهد.

 

در غرب به خون اسیدی لقب کُشنده خاموش (Silent Killer) داده اند.

 

در خصوص بیماری های ناشی از اسیدی شدن خون ، مطالب بسیاز زیادی در اینترنت موجود است که اکثراً به زبان انگلیسی است اما برخی از آثار و نتایج زیانبار اسیدی شدن خون را برای شما بر می شماریم:

 

انواع بیماریهای قلب و عروق – خورده شدن دیوارة سرخرگ ها و سیاهرگ ها – ضعف حافظه – آلزایمر – دیابت – سرطان – ضعف سیستم ایمنی بدن – بیماری های سیستم عصبی مانند بیماری دندانها – لقی دندانها – ضعف اعصاب – تشنج – دل درد شدید در دختران هنگام عادت ماهانه. MS – پوکی استخوان – خرابی و فساد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...