رفتن به مطلب

بسته بندي قارچ خوراکي


Mahdi Eng

ارسال های توصیه شده

قارچ ها با وجود ارزش غذايي بسيار بالايي که دارند ، يک محصول فساد پذير بحساب مي آيند و بايد در حداقل زمان بسته بندي شوند ، به طوري که پيشنهاد مي شود برداشت کنندگان قارچ بلافاصله پس از برداشت ، قارچ ها را درون بسته ها قرار دهند تا از تغيير رنگ اين محصول جلوگيري شود . توصيه مي شود براي ثابت نگهداشتن رنگ، کيفيت و جلوگيري از افت وزن قارچ ها حتماً از شوک سرمايي استفاده شود .

جنس بسته بندي قارچ تازه مي تواند پلاستيک ومقواي مجاز و مناسب براي بسته بندي مواد غذايي ، مطابق با استاندارد هاي مربوطه باشد موادي که براي بسته بندي به کار مي رود بايد نو ، تميز و عاري از بو و از ترکيبي تهيه شده باشد که هيچگونه تاثيرمنفي بر روي کيفيت محصول نداشته باشد . مي توان ظروف سلولزي را يک نمونه جايگزين و بسيار خوب نام برد .

 

ul9xw1e8d5ihu6iawwn7.jpg

 

بسته ها بايد در حد امکان سخت و محکم باشند و بسته پس از پر شدن از قارچ ، از پوششي نظير فيلم و يا جنس خود ظرف بسته مي شوند ولي در هر حال محتوي درون بسته بندي مي بايست قابل رويت باشد و ايجاد روزنه در پوشش بسته باعث مي شود شبنم داخل بسته تشکيل نشود .

قارچ ها را بايد طوري در بسته قرار داد که حتي المقدور فاصله اي بين آنها وجود نداشته و در عين حال فشرده هم نباشد . زيرا در صورت وجود فاصله حرکات ناشي از حمل ونقل سبب سائيدگي آنها مي شود و فشردگي زياد نيز موجب شکستن يا له شدن آنها مي گردد .

 

kzjilacbmbc2gcp6aj27.jpg

 

قارچ هاي تازه خوراکي در بسته هاي 200 گرمي - 400 گرمي- 1000 گرمي بسته بندي مي شوند وبراي جلوگيري از صدمه خوردن بسته ها آنها را در بسته هاي بزرگتر قرار مي دهند . قارچ دکمه اي آماده به مصرف در صورتي که از نظر اندازه درجه بندي نشده باشند ، اختلاف ما بين کوچکترين و بزرگترين کلاهک قارچ موجود در يک بسته بندي نبايد متجاوز از 20 ميلي متر باشد ( مطابق استاندارد ملي با شماره 1627) در جدول زير آشنايي با مفاهيم قارچ تازه و ديگر عيوب احتمالي و ممکنه در قارچ دکمه اي و حد مجاز عيوب قارچ ها در يک بسته تشريح شده است .

 

vo15lyb72cz0ggyw70.jpg

 

ual6ozfjxwg3tvoms95g.jpg

 

نشانه گذاري بر روي بسته ها بايد طوري انجام شود که امکان کنده شدن يا افتادن آن نباشد در مواردي که برچسب حاوي اطلاعات لازم به شرح زير درون بسته هاي حاوي قارچ تازه قرار گيرد بايد دقت شود که سطح چاپ شده آن در تماس با قارچ ها نباشد .

مطابق استاندارد شماره 1627 موسسه استاندارد و تحقيقات ايران اطلاعات ذيل بايد خوانا و به زبان فارسي بر روي برچسب بسته ها قيد شود .

نام و نشاني توليد کننده

 

شماره مجوز پرورش قارچ از وزارت کشاورزي

 

وزن خالص محتوي بسته

 

روش نگهداري

 

قيمت براي مصرف کننده

 

تاريخ برداشت و تاريخ انقضاي مصرف قارچ

 

 

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...