رفتن به مطلب

روش پخت نان بربري


ارسال های توصیه شده

شكل ظاهري: نان بربري در حال حاضر به شكل بيضي به طول 70 الي 80 سانتي متر و عرض 20 الي 30 سانتي متر و به ضخامت 3 الي 5/3 سانتي متر به صورت سنتي و ماشيني پخت مي شود.

 

 

 

barbari1.jpg

 

 

 

مواد لازم براي تهيه نان بربري:

 

آرد، آب، نمك، خمير ترش، رومال

طرز آماده كردن رومال:

 

مقداري آب را در ظرفي ريخته مي گذاريم تا جوش آيد سپس مقداري آرد الك كرده روي آب ريخته و هم مي زنيم و بعد كمي شيره انگور يا شكر يا شيره خرما به آن اضافه مي كنيم (رومال براي تخلخل و تغيير شكل ظاهري نان استفاده مي شود).

آرد به كار رفته براي اين نوع نان آرد ستاره مي باشد. ابتدا آرد و نمك و آب و خمير ترش را مخلوط كرده و آن را به هم مي زنند و مي گذارند 5/1 ساعت بماند. (ساعت بستگي به نوع آرد دارد). براي پخت اين نوع نان ابتدا بايستي چانه هايي به وزن 500 الي 700 گرم تهيه كرده و پس از باز كردن و پهن كردن آنها به شكل بيضي در آورده روي آن را رومال مي مالند و با انگشت خطوط عميق در سراسر طول نان ايجاد مي نمايد و در تنور قرار مي دهند. وزن نان بدست آمده حدود 400 الي 600 گرم مي باشد. مدت پخته براي نان در حدود 10 الي 15 دقيقه مي باشد. ابتدا نان ها را در قسمت پهلو چپ قرار مي دهند و سپس به جلو تنور مي آورند تا نان به طور كامل پخته شود.

 

 

 

barbari2..jpg

 

 

 

نوع تنور:

 

ساختمان تنور كوتاه و گنبدي مي باشد. فاصله قسمت تحتاني از فوقاني آن 75 سانتي متر است و شعاع آن 75/1 متر مي باشد و از آجر نسوز پوشانده شده است و 24 نان بطور همزمان در تنور جا مي گيرد. منبع حرارتي اين نوع تنور انواع سوخت هاي متداول است و حرارت در اين تنور مستقيم است و دودكش آن در جلوي تنور قرار دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...