رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

 

20040300417877745303.jpg

این محصول برای اولین بار توسط یک کارخانه تولید تنقلات خوراکی عرضه شد، با شکل جدید و طعمی که داشت پفک نمکی نام گرفت. خوردنی پف کرده‌ای که ته مزه نمکی دارد، با رنگ نارنجی درخشانش زیر دندان با صدای اشتها برانگیزی خرد می‌شود.

پفک نمکی یکی از تنقلاتی است که به دلیل ارزش غذایی پایین آن به ویژه در کودکان و نوجوانان که نیازمند غذای مغذی برای رشد هستند موجب سیری کاذب می‌شود.

 

مواد تشکیل دهنده پفک

عبارت است از پودر ذرت، روغن نباتی، پودرپنیر ، شیر خشک و البته نمک و رنگ‌های خوراکی

 

تکنولوژی تولید پفک

پفک را می‌توان از غلات مختلف از جمله ذرت، گندم، برنج و ... تهیه کرد. در ایران برای تهیه پفک از ذرت استفاده می‌شود. خمیری از ماده مورد نظر تهیه می‌شود. رطوبت خمیر باید در حدود 30 – 35 درصد باشد. خمیر تهیه شده از اکسترودر عبور می‌کند و پس از خروج پف کرده و حجیم می‌گردد، سپس آن را خشک کرده و رطوبت را به 3 درصد کاهش می‌دهند.

رطوبت پفک را می‌توان کاهش داد. سپس آن را برشته کرد یا لعاب داد. پس از خنک کردن می‌توان آن را بسته بندی کرد. به پفک می‌توان نمک، پنیر،ادویه ‌های مختلف و مواد رنگی مجاز اضافه کرد.

 

بسته بندی پفک

جنس بسته بندی در کیفیت محصول بسیار حائز اهمیت است. بسته بندی باید در برابر هوا و رطوبت غیرقابل نفوذ باشد، در غیر این صورت محصول، پوکی و تردی خود را از دست می‌دهد.

 

91993727295217470179.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...