رفتن به مطلب

نان های بدون سبوس جذب پروتئین را کاهش می دهند


ارسال های توصیه شده

نان های بدون سبوس از جمله نان های فانتزی به علت داشتن بی کربنات جذب مواد غذایی را مختل و جذب پروتئین ها را کاهش می دهد.

 

دکتر ایرج خسرونیا متخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: نان های بدون سبوس به علت داشتن بی کربنات و جوش شیرین خاصیت اسیدی معده را از بین می برند و محیط معده را قلیایی می‌کنند.

 

خسرونیا اظهار داشت: محیط معده در حالت طبیعی اسیدی است و جذب مواد در محیط اسیدی صورت می‌گیرد اما نان های فانتزی و بدون سبوس با قلیایی کردن معده جذب مواد غذایی از جمله پروتئین ها را با اختلال روبرو می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در محیط اسیدی وجود آنزیم های گاسترین و پپتن وجود دارند خاطرنشان کرد: نان های بدون سبوس با قلیایی کردن معده جذب مواد غذایی از جمله پروتئین ها را با اختلال روبرو می‌کنند.

 

خسرونیا افزود: نان های بدون سبوس گاسترین و پپتن معده را از بین می‌برند و علاوه بر بروز رفلاکس های معده در جذب پروتئین ها، ویتامین ها و سایر مواد غذایی اختلال ایجاد می‌کند.

 

وی افزود: این نان ها همچنین باعث افزایش وزن نیز می‌شوند که این افزایش وزن و چربی نیز روند طبیعی جذب مواد غذایی را کاهش می دهد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...