رفتن به مطلب

اولین گوشت تولید شده در آزمایشگاه


ارسال های توصیه شده

3993_orig.jpg&mode=250

 

اولین افرادی که نخستین همبرگر تولید شده در آزمایشگاه را مزه کرده اعتقاد دارند که این گوشت شبیه همبرگر بود بوی همبرگر می داد و تقریبا مزه همبرگر داشت.

نخستین گوشت تولید شده در آزمایشگاه دوشنبه 14 مرداد ماه 92 در لندن پخته و سرو شد.

مارک پست محقق دانشگاه ماستریخت هلند که گوشت را در آزمایشگاه خود کشت کرده است گفت: ما ثابت کردیم که این کار ممکن است.

وی ابراز امیدواری کرد که این راه روشی جدید و دوستدار محیط زیست برای تغذیه جهان باشد.

این مراسم در ریورساید استودیوز در غرب لندن برگزار شد و شبیه برنامه های آشپزی تلویزیون بود که در آن یک پیشخوان ساختگی آشپزخانه با یک لگن ظرفشویی کوچک و گاز تک شعله وجود داشت و ریچارد مک گون که با ستارگان آشپزی چون گوردن رمزی کار می کند در این آشپزخانه حضور داشت.

در مهمانی سرو همبرگر آزمایشگاهی، مهمانها با همبرگر 140 گرمی پذیرایی می شدند.

تولید این همبرگر 330 هزار دلار هزینه دربرداشت که این هزینه توسط سرگی برین یکی بنیانگذاران شرکت گوگل پرداخت شده بود.

وقتی نوبت به مرحله آزمایش رسید، علاوه بر مارک پست تنها دو نفر دیگر از این همبرگر آزمایشگاهی چشیدند که یکی "جاش شونوالد" نویسنده آمریکایی کتاب " مزه فردا" و دیگری "هان روتزلر" دانشمند تغذیه اتریشی بود که هر دو مزه این همبرگر را تقریبا شبیه گوشت عادی توصیف کردند و هیچ کدام از آنها هنگام خوردن همبرگر حالتی مبنی بر غیر مطلوب بودن مزه در چهره شان مشاهده نشد.

 

روتزلر برای آشپز سری به نشانه قدردانی تکان داد و گفت: این تقریبا شبیه گوشت است اما به آبداری گوشت نیست. انتظار داشتم که بافتش نرم تر باشد. سطح آن به شکل تعجب برانگیزی خوب سرخ شده است. این محصول شبیه کیک پروتئین حیوانی است.

 

مارک پست دانشمند اصلی این پروژه اظهار داشت که گوشت کشت شده در آزمایشگاه می تواند نقش مهمی در آینده ایفا کند. این گوشت نه تنها می تواند سیاره زمین را تغذیه کند و در عین حال از توانایی حل مشکلات زیست محیطی که ناشی از تولید گوشت عادی است، برخوردار خواهد بود.

هنا تومیستو از مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا با اشاره به تأثیرات بالقوه زیست محیطی گوشت آزمایشگاهی گفت: در سطح جهانی اگر تمام گوشتها آزمایشگاهی شوند، انتشار گازهای گلخانه ای تا 80 درصد و مصرف آب تا 90 درصد کاهش می یابد.

در رابطه با مزایای تغذیه ای این گوشت کشت شده باید گفت که هنوز تصمیم گیری نشده است. اما جوان سالج بلیک از دانشگاه بوستن به عنوان یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی و نویسنده کتاب " تغذیه و تو" اظهار داشت این گوشت از این پتانسیل برخوردار است که سالم تر از گوشت عادی باشد. اگر دانشمندان بتوانند چربیهای اشباع شده را با اسیدهای چرب امگا – 3 جایگزین کنند، این گوشت برای سلامتی بسیار موثر خواهد بود.

 

اگرچه این گوشت در یک پروژه 5 ساله تولید شده است اما رشد آن برای مارک پست تنها سه ماه زمان برده است. وی از سلولهای بنیادین ماهیچه گاو استفاده کرده است و در این رابطه می گوید که رشد این گوشت در آزمایشگاه سریع تر از رشد یک گاو است.

 

سلولهای بنیادین نه تنها به سرعت رشد و توسعه می یابند بلکه می توان آنها را به انواع مختلف سلول چون سلولهای ماهیچه ای ، سلولهای استخوانی و غیر تبدیل کرد.نوع سلولهای بنیادین که پست استفاده کرده " satellite cells" نام دارد که عامل بازسازی ماهیچه پس از آسیب هستند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...