رفتن به مطلب

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع شهر بایگ


ارسال های توصیه شده

استاندار محترم و رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی

 

1ـ افق طرح جامع، با حفظ سطوح، سرانه ها و جمعیت پیشنهادی، به سال ۱۴۰۵ تغییر یابد.

 

2ـ کمربندی ضلع غربی و میدان ورودی جنوبی شهر، مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد و در صورت عدم ضرورت حذف گردد.

 

3ـ در نقشه منطقه بندی حریم، در ضلع جنوبی پهنه حفاظتی به پهنه زراعی و کشاورزی تغییر یابد و پهنه صنایع مزاحم پیشنهادی مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد و اراضی باغی از این پهنه خارج گردد.

 

4ـ نقشه سلسله مراتب شبکه معابر پیشنهادی مطابق آیین نامه طراحی راههای شهری ایران، مصوبه مورخ ۷/۹/۱۳۷۳ شورای عالی شهرسازی و معماری تهیه و ارائه گردد.

 

این طرح براساس جمعیت پیش بینی شده برای شهر تا پایان دوره طرح (۱۳۹۹) معادل ۴۸۵۲ نفر در محدوده ای به وسعت ۴/۷۴ هکتار شامل کاربری های موردنیاز ساکنان شهر (با تراکم ناخالص پیشنهادی ۲/۶۵ نفر در هکتار) و حریمی به مساحت ۳۳۶ هکتار تهیه و به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسیده بود.

 

ضروری می داند از مشارکت مؤثر و ثمربخش کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی و شورای برنامه ریزی و توسعه آن استان به ریاست جنابعالی در فرایند بررسی و تصویب طرح مذکور قدردانی نموده و امید است که با اجرای دقیق طرح لازم الاجرای یاد شده توسط شهرداری و سایر دستگاه های ذی ربط در توسعه و عمران شهر، زمینه توسعه کالبدی موزون شهر و همچنین توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن و مآلاً آسایش و رفاه و سلامت محیط زیست شهروندان محترم شهر بایگ بیش از پیش فراهم گردد.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به طرق مقتضی به اطلاع شورای محترم اسلامی شهر و شهردار محترم مربوطه و سایر مراجع ذی ربط رسانیده شود.

 

همچنین دستور فرمایید اسناد و مدارک طرح در اجرای ماده ۴۲ آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح ها مصوب ۱۲/۱۰/۱۳۷۸ هیأت محترم وزیران، پس از اعمال موارد فوق الذکر، در موعد مقرر (حداکثر ۴۵ روز) تهیه و ارسال نمایند تا جهت اجرا ابلاغ گردد.

معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ـ میرمحمد غراوی

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...