رفتن به مطلب

جنگنده Mig-29 SMT


FARHUD

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

در نگاه اول Mig-29 SMT از بر آمدگي پشت آن مي توان شناخت كه يك مخزن سوخت بزرگ براي افزايش برد آن است كه در مدل هاي قبلي برد محدود يك نقص بزرگ براي اين جنگنده فوق مانورپذير بود.بانصب اين مخزن سوخت برد آن تا 3000 كيلومتر و با نصب غلاف سوختگيري جمع شونده در كنار كاكپيت برد آن با يكبار سوخت گيري هوايي به 5400 كيلومتر مي رسد وبه اين ترتيب نقص بزرگ اين جنگنده برطرف مي شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

بيشترين تغييرات در سيستم هاي اويونيكي و ناوبري و كاكپيت و رادار آن داده شده است. به طوري كه خطوط انتقال داده آن به سطح استاندارد جهاني رسيده استو كامپيوتر هاي آن به روزتر شده و از پردازنده هاي اينتل بهره مي برند. همچنين اين جنگنده مجهز به ژيروسكوپ و مكانياب جهاني براي هدايت بهتر شده است.

كاكپيت Mig-29 SMT با نصب دو نمايشگر كريستال مايع با ورودي داده جديد و همچنين سيستم اهرم گاز و دسته فرمان جديدي با قابليت HOTAS (يعني دستها روي دسته گاز و هدايت كه باعث هدايت راحت تر آن ميشود) و نصب HUD جديد(نمايشگر سر بالا) و سيستم هاي ناوبري جديد به كلي دگرگون شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

اما در مورد رادار آن : يك رادار جديد پيشرفته چند حالته داپلر به نام Phazotron Zhuk-ME كه توانايي رديابي ده هدف را از فاصله 120 كيلومتري را دارد بر روي اين جنگنده نصب شده است كه علاوه بر قابليت رهگيري و شكاري قابليت حمله به اهداف زميني و دريايي را بادقت بالا با استفاده از موشكهاي بي نظير ضد كشتي KH-31 دارد و اين نقطه قوت ديگري براي Mig-29 SMT در مقايسه با مدل هاي قبلي آن است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

اين جنگنده به نسل4+ تعلق دارد و نبز با اويونيك باز توانايي سازگاري با سيستم هاي غربي را دارد. شايان ذكر است كه اين جنگنده با دو موتور RD-33 سري 2/3 مجهز است كه حداكثر سقف پروازي برابر با 58000 پا را به اين جنگنده مي دهد و ظرفيت حمل بار خارجي آن را به طور چشمگيري افزايش ميدهد به طوريكه مي تواند انواع تسليحات را با خود حمل كند.

 

در پايان هم يك خبر خوش براي دوستان و آن اينكه ايران هم به زودي در زمره دارندگان Mig-29 SMT قرار ميگيرد و يا شايد قرار گرفته است.چون در چندين نمايشگاه هوافضايي كه اين جنگنده در آنها به نمايش در آمده است نام كشور ايران نيز در زمره دارندگان اين جنگنده در كاتالوگ كنار جنگنده نوشته شده بود. قرار داشته است.

 

منبع:میلیتاری

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...