رفتن به مطلب

**((گیاهان آرایشی))**


ارسال های توصیه شده

با سلام. گیاهان دارویی علاوه بر خواص درمانی، دارای خواص گوناگون دیگر نیز میباشند. بهتر است هنگام استفاده آنها صول کلی را استفاده کرد. نکته دیگر اینکه در اکثر کشورهای جهان از گیاهان دارویی به عنوان گیاهان آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می کنند. در کشور ما ایران مسئله بهداشتی از قدیم بیشتر مورد بحث بوده و به مقوله استفاده این گیاهان کمتر اشاره شده است. بچه ها امیدوارم با کمک هم تاپیک پر باری رو ارائه بدیم که هم خودمون و هم دیگران بتونند استفاده کنند. در این تاپیک سعی بشه از گیاهانی استفاده بشه که در زیبایی و به قولی در صنایع آرایشی کاربرد داره. امیدوارم بتونیم در زیباسازی سهمی داشته باشیم icon_gol.gifa061.gifw33.gif

لینک به دیدگاه

درمان لک با استفاده از ترکیبات گیاهی

آیا از ترکیبات گیاهی هم میتونیم برای درمان لک استفاده کنیم؟

جواب:

بله داروهای گیاهی زیادی معرفی

شده که من به بعضی از اونها اشاره میکنم.. اما به این تدکر کلی اکتفا میکنم که کار تحقیقاتی روی این دارو ها انجام نشده

و مسئولیت ایجاد هر مشکلی با این سایت نیست.. بهتره قبل مصرف با پزشکتون مشورت کنید…

1- در مان هر نوع لک: گیاه زنیان که به نام انیسون بری یا نانخواه یا کمون ملوکی هم نامیده میشه…

2-لکه های سفید پوست: سرو کوهی..

3- لکه های سفید و سیاه پوستی: سنا

4- درمان لکه های پوستی و بیماری برص: سیاهدانه

5-لکه های سیاه پوستی: روغن کرچک

6- درمان بیماریهای پوستی لک دار: گیاه مورد و گیاه پونه و تخم ترب و تخم تره و تخم کلم

7- لکه های سفید: سیر

8- لکه های سیاه پوست صورت و یا دیگر قسمتها: موز

9- درمان کک مک.. لک های بدن.. کهیر..: سرکه

10- درمان کک مک لکه های صورت.. چین و چروک .. ترک..: روغن بادام

11- لکه های صورت بانوان: توت فرنگی

12- درمان پیسی.. برص.. لک و پیس: بادنجان..

لینک به دیدگاه

درمان بيماری ناخن و تقويت آن

 

 

 

دانه هاي بلال به علت داشتن گوگرد، سيليس، آهن، کلسيم و به علت سرشار بودن از ويتامين “b” ، براي ناخن بسيار مفيد مي باشد. بنابراين استفاده از آن چه به صورت خوراکي و چه به صورت ژله مفيد است. براي درست کردن ژله ي دانه هاي بلال ، آنها را از ميوه شان جدا کرده و سپس خوب له مي کنيد و مقدار کمي شير به آن اضافه کرده و مي گذاريد تا حدود 1 ساعت بماند و بعد آنرا با فشار، از صافي رد کرده ، ژله بدست آمده را بر روي ناخن ها مي ماليد. اين ژله از ترکيدن و گوشه کردن ناخن ها نيز جلوگيري کرده و باعث تقويت آنها مي شود.

شنبليله را ريز نموده و خوب آنرا له کنيد. آب اين سبزي باعث مي شود تا ناخن هاي شما کج نشوند.استفاده از مشتقات جو ، براي تقويت ناخنها بسيار مفيد مي باشد. براي اين کار بهتر است جو را خيس کرده و حدود 20 دقيقه در آب بجوشانيد و بعد ناخن را با آن شست و شو دهيد.

خوابانيدن ناخن در آبليمو از شکنندگي ناخن و پوسته پوسته شدن کناره آن جلوگيري مي کند. ماليدن زرده تخم مرغ روي ناخن ها باعث تقويت آنها و جلوگيري از شکسته شدن و بريدگي هاي کنار آن مي شود.

اگر به درد ناخن مبتلا شده ايد، يک پياز سفيد را در خاکستر داغ آتش بگذاريد تا خوب پخته شود، سپس آنرا از وسط دو نيم کنيد و انگشت خود را وسط آن بگذاريد. اگر هر روز ، روزي 2 بار اين عمل را تکرار کنيد به زودي ناخن درد شما برطرف مي شود. به علت اين که سوژا يا لوبياي ژاپني، حاوي ويتامين a مي باشد، خوردن آب اين ميوه براي ناخن بسيار مفيد است.

جوشانده يک مشت برگ باقلا، در 500 گرم آب، جهت درمان در نوک انگشت و ناخن به صورت قرار دادن انگشت در جوشانده گرم آن به مدت 2 ساعت اثر شفابخش دارد. ضماد گرد فلفل سياه با زفت، براي رفع برص ناخن مفيد است.

براي تورم چرکي ريشه ناخن، چنانچه شيره تره را در آرد ، مخلوط نموده و به صورت خميري درآوريد و يا شيره را با قسمت نرم درون نان، مالش داده و بر روي ناحيه متورم قرار دهيد، باعث رسيدن و گشوده شدن کانون چرک دمل مي شود.

هر گاه ناخن، خشک و پوسيده شود و پوسته هايي از آن جدا شود به خصوص از بيخ آن، روزي چند بار مغز قلم گاو، يا پيه مرغ يا موم را که در روغن کنجد ذوب کرده ايد را بر روي آن بماليد.

لینک به دیدگاه

سونای گیاهان معطر:

نوعی از سونای بخار است که در آن اسانس گیاهان معطرفی هم‌چون اوکالیپتوس، نعناع، دارچین، لیمو، کاج بر روی سنگ‌های هیتر سونا پاشیده می‌گردد تا عطر آن‌ها در فضا پخش گردد. رایحه این‌گونه گیاهان بسیار نشاط‌آور و شفابخش است.در یک سونای مدرن می‌توان اقلام زیر را مشاهده کرد:ساعت شنی ـ هیتر ـ لامپ روشنائی ـ سطل آب ـ حوله ـ رطوبت‌سنج ـ دماسنج ـ ملاقه ویژه سونا ـ اسانس گیاهان معطر ـ زیرپائی.

سوناها در انواع انفرادی، عمومی و قابل حمل ساخته می‌گردند.

● چگونه از سونا استفاده کنیم؟

۱) پیش از ورود به اتاق سونا جواهرآلات، ساعت، عینک و لنزهای طبی خود را از خود جدا کنید.

۲) قبل از آن‌که وارد سونا گردید بهداشت فردی را رعایت کنید. دوش بگیرید و خود را با صابون بشوئید.

۳) به محض ورود به سونا برای آن‌که بدنتان به گرما عادت کند ابتدا روی زمین و یا نیمکت پائین بنشینید. سپس به نیمکت فوقانی سونا بروید. البته می‌توانید زیر خود یک حوله کوچک نیز بیندازید.

۴) چند دقیقه به‌همین صورت در سونا بنشینید تا گرما به بدن شما نفوذ کرده و روزنه‌های پوست شما باز گردند.

۵) سپس از سونا خارج گشته و مجدداً دوش بگیرید و خود را با صابون بشوئید.

۶) اکنون به‌داخل حوضچه آب سرد بروید. البته تمام بدن خود را هم‌زمان داخل آن کنید تا خون در سرتاسر بدن‌تان به طور یکنواخت تغییر دما دهد.

۷) سپس به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنید.

۸) شما مجاز هستید این چرخه را (گرم شدن ـ سرد شدن ـ استراحت) را در هر جلسه ۳ تا ۴ بار تکرار کنید.

۹) در پایان نیز بیش از آن‌که لباس‌های خود را به تن کنید، صبر کنید تا حرارت بدن و ضربان قلب‌تان کاملاً به حالت طبیعی خود بازگردد.

۱۰) درون سونا می‌توانید حرکات کششی ملایم و کوتاهی نیز انجام دهید.

● چه کسانی نباید به سونا بروند؟

۱) افرادی‌که دچار مشکلات قلبی و تصلب‌شرائین بوده و یا از ناراحتی‌های ریوی رنج می‌برند می‌بایست پیش از رفتن به سونا با پزشک خود مشورت کنند.

۲) کودکان زیر ۴ سال از آنجائی‌که سیستم لنفاوی بدنشان به طور کامل رشد و تکامل نیافته نباید به سونا بروند.

● فوائد سونا برای سلامتی

۱) پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ورود به سونا ضربان قلب ۳۰ درصد افزایش یافته و برون‌ده قلب ۲ برابر می‌شود. جریان خون عمقی کاهش یافته و جریان خون سطحی افزایش می‌یابد. فشار خون کاهش می‌یابد. حرارت پوست تا ۱۰ درجه و حرارت داخلی بدن تا ۳ درجه می‌توانند افزایش پیدا کنند. عروق سطحی پوست منبسط می‌گردد.

۲) موجب انبساط خاطر گردیده و آرامش‌بخش است.

۳) با اتساع عروق خونی و افزایش گردش خون درد را تسکین می‌دهد.

۴) سونای بخار بهترین درمان برای مشکلات تنفسی از قبیل: برونشیت، لارنژیت، سینوزیت و تنگی نفس می‌باشد.

۵) بهبود جریان خون و تقویت سیستم قلبی ـ عروقی.

۶) افزایش انعطاف‌پذیری مفاصل و عروق خونی بدن

۷) می‌تواند فشار خون بالا را درمان کند.

۸) تسکین تنش و استرس و خستگی جسمی و روحی.

۹) تمدد اعصاب ـ شل کردن عضلات ـ رفع گرفتگی عضلات.

۱۰) پوست بدن را لطیف‌تر، شاداب‌تر و روشن‌تر می‌سازد. پاک‌سازی سطح پوست از سلول‌های مرده.

۱۱) تسکین درد مفاصل در آرتروز و دیگر بیماری‌های التهابی.

۱۲) افزایش اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن.

۱۳) کاهش و التیام آکنه، اگزما و زخم‌های پوستی (البته زخم‌های خشک و بسته)

۱۴) افزایش سوخت و ساز بدن. هر جلسه ۳۰ دقیقه‌ای سونا باعث سوختن ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری می‌گردد. بنابراین سونا سبب می‌گردد تا بدن کالری بیشتری بسوزاند.

۱۵) تنظیم و کنترل وزن فعلی.

۱۶) بهبود کیفیت خواب.

۱۷) باز شدن راه‌های تنفسی.

۱۸) تعریق یکی از مکانسیم‌هائی است که بدن توسط آن سموم و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند. تعریق در سونا سبب دفع سموم: سدیم، الکل، نیکوتین، کلسترول، فلزات سنگین (کادمیوم، سرب، جیوه، روی..

.)، اوره و اسیدلاکتیک می‌گردد. در واقع سونا یک شیوه سم‌زدائی بسیار کارآمد است.

۱۹) با القاء حالت تب مصنوعی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و مقاومت بدن را در برابر هجوم ویروس‌ها و باکتری‌ها افزایش می‌دهد.

۲۰) بسیار لذت‌بخش است.

● نکته

▪ در سونای خشک نیز باید رطوب در فضای سونا وجود داشته باشد وگرنه به ریه‌ها، پوست و چشم‌های شما آسیب وارد می‌آید.

▪ در سونا با ریختن آب بر روی سنگ‌های هیتر می‌توانید میزان رطوبت اتاقک سونا را تنظیم کنید. همچنین با این‌کار یک افزایش حرارت موقتی را ایجاد خواهید کرد.

▪ در سونا نیمکت‌های ردیف اول گرمای کمتری نسبت به نیمکت‌های فوقانی دارند چرا که گرما به سمت بالا حرکت می‌کند.

در هر بار بیش از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در سونا باقی نمانید.

▪ به‌هیچ عنوان قبل و بعد از سونا از مشروبا الکلی، قهوه و نوشابه‌های گازدار استفاده نکنید.

▪ دو ساعت فاصله زمانی بین غذا خوردن و سونا رفتن ضروری می‌باشد. هیچ‌گاه با شکم خیلی پر و یا خالی به سونا نروید.

در هفته بیش از ۲ بار به سونا نروید.

▪ سونا سبب کاهش آب و الکترولیت‌های بدن می‌شود. در هر جلسه سونای ۲۰ دقیقه‌ای بدن یک لیتر آب از دست می‌دهد. بنابراین پس از سونا آب و یا یک آبمیوه خنک بنوشید تا آب از دست رفته بدنتان جبران گردد.

▪ افرادی که سابقه فشار خون بالا و یا دچار هرگونه بیماری قلبی ـ عروقی می‌باشند نباید بلافاصله پس از سونا دوش آب سرد بگیرند و یا داخل حوضچه آب سرد بروند.

▪ سونا به طور موقت با دفع مایعات وزن بدن را کاهش می‌دهد. اما وزن بدن پس از مصرف آب و نوشیدنی‌های دیگر به سرعت به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

لینک به دیدگاه

ماسک برای تورم اطراف چشم

هويج: هويج سرشار از ويتامين a است و به عنوان يكي از مهمترين اجزاي توليد كرم و ماسك صورت مورد استفاده قرار مي گيرد. كمي شير يا خامه به آب هويج اضافه كنيد و قبل از حمام آن را روي پوستتان بماليد. هويج را به صورت خمير درآوريد و كمي شير به آن اضافه كنيد. اين خمير در زدودن تورم اطراف چشم ها بسيار مؤثر عمل مي كند.

لینک به دیدگاه

بازگرداندن جوانی به پوست

زردآلو: زردآلو به سبب اينكه حاوي ويتامين a است در بازگرداندن جواني به پوست بسيار مؤثر است از طرفي چون حاوي چربي هاي چند وجهي اشباع شده است براي كرم هاي مخصوص پوست بسيار مفيد است. زردآلو سبب مي شود كه اثرات انبساط پوست كمرنگ شده و چروك ها را برطرف مي كند. از زردآلو مي توانيد در كرم هاي مخصوص دست و بدن استفاده كنيد. زردآلو يكي از چند مواد اصلي در تهيه كرم هاي صورت است

لینک به دیدگاه

گیاهی برای تيره وضخيم كردن مژه ها

كرچك: كرچك گياهي است كه استفاده خارجي از روغن آن بسيار مفيد است. كمي روغن كرچك به سرتان بماليد. يك حوله بزرگ را در آب داغ فرو بريد و آب آن را كامل بگيريد. سپس حوله را چند دقيقه دور سرتان بپيچيد. اين عمل سبب مي شود كه روغن كرچك بهتر و سريع تر در عمق پوست سر شما نفوذ كند. از روغن كرچك براي تيره نمودن و ضخيم تر كردن مژه ها نيز استفاده مي شود

لینک به دیدگاه

طرز تهيه: لوسيون بابونه برای پوست

لوسيون گل بابونه براي پوست

پس از پاک کردن پوست، عملي که بسيار با اهميت بوده و نيز مطبوع است، استفاده از لوسيون‌هاي طراوت بخش است.

پوست شما از هر نوع که باشد نرمال، خشک، چرب نياز به استفاده از لوسيون دارد تا بدين ترتيب طراوت يابد. از انواع لوسيون‌هاي الکل‌دار مي‌توان در پوست‌هاي چرب که بي‌لطافت بوده و تمايل به جوش دارند استفاده کرد. در پوست‌هاي حساس و خشک و خيلي نازک که علايم پيري زودرس در آن نمايان است و مويرگ‌هاي زير آن به وضوح قابل مشاهده مي‌باشد، استفاده از مواد حاوي الکل به شدت ضرر داشته و بايد از لوسيون‌هايي استفاده کرد که به‌جاي الکل در ساخت آن عصاره ارزشمند گياهي به کار برده شده است.

به شما طرز تهيه يک نوع لوسيون بدون الکل را آموزش مي دهيم.

 

مواد لازم:

گل بابونه 20 گرم

آب 200ميلي‌گرم

گلاب 30ميلي گرم

آب ليموترش تازه 20ميلي گرم

 

طرز تهيه :

گل ‌هاي بابونه را به مدت 3 دقيقه در آب بجوشانيد. در ظرف را گذشته و بگذاريد سرد شود. از صافي ظريف با فشار عبور دهيد. گلاب و آب ليمو را به آن افزوده و بعد از مخلوط کردن در شيشه قهوه‌اي رنگي بريزند.

صدها سال است که تأثير مرطوب‌کنندگي گياه بابونه به اثبات رسيده است. اين گياه موجب درمان و تميزي پوست نيز مي‌گردد. استفاده از گل بابونه در پوست‌هاي بسيار حساس و پوست‌هايي که تحت فشار عصبي، مستعد داشتن لکه‌هاي قرمز هستند توصيه مي‌شود.

لینک به دیدگاه

بابونه به اوج زیبایی می‌اندیشد

اگر دوران بلوغ را می‌گذرانید یا دختری در این سن دارید، حتما جوش‌های پوستی ملتهب و دردناك را تجربه كرده‌اید؛ جوش‌هایی كه گاه و بیگاه، با خوردن كمی شكلات یا در هنگام امتحان یا استرس‌های مدرسه یا پس از یك شبانه‌روز بی‌خوابی به سراغ شما می‌آیند و تا زمانی كه دوره چند هفته‌ای خود را نگذرانند، دست از سر شما برنمی‌دارند. برخی دكترها می‌گویند جوش‌های غرور است، برخی می‌گویند هورمون‌های بدن شما از تعادل خارج شده، عده‌ای هم این جوش‌ها را میكروبی می‌دانند و جدیدا برخی از پزشكان هومیوپات منشأ اصلی آنها را ویروس‌ها می‌دانند.

تمام این حدسیات و كشفیات به درد شما نمی‌خورد؛ شمایی كه مشغول آماده شدن برای عروسی شب جمعه هستید و اصلا دوست ندارید صورت پر از آكنه‌تان در آن شب انگشت‌نمای همه مهمان‌ها شود. چه باید كرد؟

بهتر است فقط چند لحظه تمركز كنید و جملاتی كه در زیر آمده را با دقت بخوانید. بهترین راه پیشگیری و كنترل آكنه، پاك كردن صورت از هرگونه آلودگی است، چرا كه این چربی‌های اضافی صورت هستند كه روی دهانه غدد چربی جمع شده و با انسداد این منافذ سبب بروز كمدو‌ن‌ها و پس از آن كیست چربی شده و در نهایت با اضافه شدن میكروب‌های فرصت طلب موجب بروز آكنه ملتهب می‌شوند.

اما دست نگهدارید. برای برطرف كردن این چربی‌های زاید از صابون‌ استفاده نكنید. ماساژهای خشن و غیرضروری وضع را بدتر می‌كند. پس خونسردی خود را حفظ كنید. یك كاسه آب جوش تهیه كنید و سپس مقدار كمی گل بابونه خشك شده را در آب داغ بریزید.

موهایتان را پشت سرتان ببندید و صورتتان را در فاصله ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متری آن قرار دهید. چشمانتان را آرام ببندید و ۱۰ دقیقه در همین وضعیت باقی بمانید. برای تاثیر بیشتر بخور بابونه بد نیست یك پارچه روی سرتان بكشید. شما می‌توانید این كار را برای تمام نواحی صورت‌تان انجام دهید.

بخور بابونه علاوه بر تسكین التهاب و از بین بردن میكروب‌ها سبب تحریك گردش خون صورت شما شده و پوستتان را جوان و شاداب می‌كند. از سوی دیگر منافذ پوست را باز كرده و روند دفع سموم و فلزات سنگینی را كه طی روز در آن نفوذ كرده‌اند، تسریع می‌كند. بد نیست پس از پایان بخور، پوستتان را با چای مریم گلی یا مریم گلی و سركه شست‌وشو دهید تا منافذ پوستتان بسته شود.

لینک به دیدگاه

مواد مورد نیاز برای تهیه مواد آرایشی

منظور تهية لوازم آرايشي از جنس مواد طبيعي فرد به وسايلي نياز دارد من شخصاً به استفاده از لوازم الكتريكي، از جمله ترازو، همزن و مخلوط‌كن برقي و يا آب موه‌گيري كه گاهي اوقات بسيار گران قيمت مي باشند. اعتقادي ندارم. بر عكس ساختن كرم و ساير لوازم آرايشي با استفاده از دست احساس آرامش خاصي به انسان مي دهد. ضمن اين كه شما بدين وسيله هر لحظه از غلظت مورد نظر خود كاملاً آگاه مي شويد. بايد متذكر شوم كه دستورالعمل ساخت را مي توانيد به دلخواه تغيير هيد، بدين صورت كه اگر كرم سفت بود مي توالنيد كمي روغن و يا مايعات به آن بيفزايد و اگر شل بود كمي از ماده اصلي به آن اضافه كنيد؛ بنابراين بروز اين گونه حالت‌ها مشكلي را پديد نمي آورد.

تعدادي ظروف شيشه‌اي و يا چيني تهيه كنيد. به همين ترتيب تعدادي شيشه قهوه‌اي رنگ (ترجيحاً از داروخانه)، پيپت آزمايشگاهي، چند عدد كارد چوبي، دو عدد ظرف نسوز شيشه‌اي، قوري و كاسه‌هاي كوچك و يك ترازوي حساس تهيه كنيد. ضمناً به تعدادي كاسه بلوري نياز داريد كه در آن‌ها بتوانيد مواد اوّليه تهيه شده را به صورت موقت نگه داريد. البّته بنا به دلايلي من استفاده از ظروف پلاستيكي را پيشنهاد نمي كنم؛ زيرا در مورد صحيح بودن يا نبودن استفاده از اجناس پلاستيكي، عقايد فراواني بر سر زبان‌هاست. به همين جهت خيلي بهتر است مواد ساخته شده را در ظرف شيشه‌اي يا چيني كه ا در‌هاي محكم بسته مي شوند نگهداري كنيم.

مسأبة اساسي ديگر شراطي بهداشتي حين انجام كار است. از آنجا كه ما از استفادة مواد نگه دارنده صرف نظر مي كنيم بايد كار را در نهايت تميزي و پاكيزگي انجام دهيم. بدين مفهوم كه ظروف .و وسايل كار بايد در نهايت دقت شسته، خشك گرديده و در مكان‌هاي تميز نگه‌داري شود. اين ظروف را نبايد در مجاورت مواد عطر آگين نگهداري كرد؛ زيرا به سرعت بوها را به خود جذب مي كنند.

زمان نگهداري مواد تهيه شده از قبيل كرم‌ها لوسيون‌ها و لوازم آرايشي، آن هم در يخچال نبايد بيشتر از 8 تا 10 روز باشد و به همين دليل من در دستورالعمل‌هايم از مقادير كم مواد استفاده مي كنم.

لازم به ذكر است كه از لوازم آشپزخانه كه در پاره‌اي از مواقع استفاده مي شوند، مانند رنده و آسياب نبايد براي سير و پياز و فلفل استفاده كرد و بهتر است كه رنده و آسياب مخصوصي براي اين كار تهيّه نمائيم. اين لوازم گران قيمت نبوده و به آساني قابل تهيّه مي باشند. در تهيه مواد طبيعي آرايشي نمي توان از ظروف فلزي استفاده كرد.

براي پر كردن مواد آماده شده در ظروف مي توان از كاردك يا قاشق بستني استفاده كرد. همين طور هنگام استفاده و برداشتن از اين مواد بايد به جاي استفاده از انگشتان از كاردك استفاده كرد. دليل اين كار كاملاً روشن است؛ زيرا مواد نگهدارنده در اين مواد به كار گرفته نشده است و آنها به آساني با خطر آلوده شدن مواد به وسيلة قارچ‌ها و باكتري‌ها مواجه هستند. پس از برداشتن مقدار لازم بايد سريع در ظرف محتوي لوازم آرايشي بسته شود.

ظروف خالي را نبايد با در باز در هر جايي رها كرد. رعايت نكردن اصول بهداشتي در تهيّه مواد طبيعي باعث ايجاد اگزما و تحريكات جلدي مي شود.

لینک به دیدگاه

طريقه آماده كردن گياهان آرایشی

به منظور تهيه مواد مؤثر از سبزيجات و ساير گياهان، مي‌توان از روش‌هاي مختلفي كه در ذيل ارائه مي‌گردد استفاده كرد.

جوشانده: مقدار مواد مورد نظر از گياهان را به آب در حال جوشيدن بيفزاييد. بگذاريد جوشيدن تا زمان مورد نظر بر روي شعله ملايم ادامه يابد. ظرف را از روي آتش برداشته و همچنان كه در آن بسته است، بگذاريد 10 الي 15 دقيقه سرد شود و سپس آن را با استفاده از صافي صاف كنيد.

دم كرده: گياهان را در ظرفي قرار داده، آب در حال جوش را به آن اضافه نموده، حداقل 20 تا 25 دقيقه بگذاريد سرد شود و بعد از صافي رد كنيد.

خيسانده: گياهان يا سبزيجات را در مايعاتي از قبيل آب مقطر و يا الكل ريخته و در مكاني گرم و مناسب قرار داده و بعد با استفاده از صافي مخصوص قهوه آن را صاف كنيد. (گياهان را فشار دهيد تا عصاره آنها خارج شود.)

روغن‌هاي گياهي: گياهان را به صورت ريز، خرد كرده در ظرف ريخته و با روغن خالص گياهي روي آنها را بپوشانيد. بايد در مدت مقرر هر روز اين مخلوط را به هم زده و با در بسته نگهداري كنيد سپس روغن را صاف كرده و گياهان را با دست خوب فشار دهيد تا عصاره آنها خارج شود.

برگرفته از کتاب زیبایی با آرایش سبز - ترجمه : ایرن ( فاطمه ) علیپور

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...