رفتن به مطلب

نخود گل دائمی


ارسال های توصیه شده

گیاه نخود گل دائمینام علمی: Lathyrus latifoliusنام انگلیسی: Everlasting pea, Perennial pea, Wild sweet pea

 

نخود گل دائمیخانواده: Fabaceaeمبدأ: مناطق جنوب اروپانوع: دائمی، معطرارتفاع: تا حدود ۱/۸۰ الی ۲/۷۰ متر نسبتاً سریع رشد می کند.

گسترش عرضی: حدود ۱ الی ۲ مترگل: زیبا، چشم گیررنگ گل: صورتی، سفیدفصل گل: اواسط خرداد تا اوایل مهرمیوه: زیبا، نخود مانند و غیر قابل خوردن و سمی و غلاف آن هم در صورت بلعیدن در ابعاد زیاد سمی و خطرناک است.موارد استفاده: زیبایی محیط در گل جاها، در باغ های سنگی و صخره ای و در کنار جاده ها، ردیف نرده هانیاز نوری: آفتاب کاملنیاز رطوبتی: متوسطسطح نگهداری: متوسط، نه سخت و نه آساننگهداری:نخود گل با آبیاری متوسط و آفتاب کامل، در خاکی که خوب زهکشی شده باشد به آسانی رشد می کند. در سایه روشن هم طاقت می آورد و نسبت به خشکی و کم آبی هم تا حدودی مقاومت نشان می دهد ولی حالت مطلوب آن هوای تابستانی نه چندان گرم و قرار گرفتن در معرض جریان هوا و کاشته شدن در خاک هوموسی سبک و حاصلخیز است. در سراسر فصل رشد رطوبت لازم و تغذیه مناسب به نخود گل برسانید ولی از آبیاری بیش از اندازه خودداری کنید.ساقه های گسترده شونده نخود گل برگ های بیضوی حدود ۷/۵ سانتی متری به صورت جفت جفت دارند و گیاه با این ساقه ها روی زمین را می پوشاند یا روی بلندی توسط ساقه های پیچنده بالا میرود.نخود گل در مناطق مرطوب و بسیار حاصلخیز مشابه شمال ایران، مثل نواحی مدیترانه ای که موطن آن است یا در مناطقی از آمریکا، توسط ریزوم هایش به راحتی تکثیر می شود تا جایی که حالت تهاجمی به خود می گیرد و حذف آن دشوار می شود و به همین دلیل در چنین مناطقی با وجود ظاهر جذابش به عنوان علف هرز در نظر گرفته می شود.گل:گل های این گیاه بسیار زیبا هستند ولی مثل گونه ی دیگر آن Lathyrus odoratus معطر نیستند و نباید با آن اشتباه گرفته شود.

 

 

 

Click here to view the original image of 704x380px and 65KB.

35738638702102325982.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...