رفتن به مطلب

پلاگین رندرگیری Shaderlight برای Sketchup


ارسال های توصیه شده

نرم افزار اسکتچاپ پلاگین های متعددی برای رندرگیری داره که یکی از این پلاگینا Shaderlight هستش. Shaderlight یه موتور رندرگیری برای اسکتچاپ و خیلی از نرم افزارهای طراحی سه بعدی دیگه هستش که به طور مجزا نصب میشه و بعد از نصب به صورت اتوماتیک تو اسکتچاپ فعال میشه.

این پلاگین میتونه رندرای با کیفیت بالا در حد HD بگیره و کار باهاش ساده و آسونه. پلاگین به صورت پیشفرض متریالهای زیادی رو میسازه و کاربردهای متنوعی مثل شیشه و پلاستیک و سطح شفاف و اثرات دیگه رو روی متریال میذاره و به صورت اتوماتیک استایل مناسبتر را برای ایجاد رندر واقعی تر شناسایی میکنه و انتخاب میکنه. همچنین Shaderlight این اجازه رو میده که پس زمینه های پویا استفاده کنید. از ویژگی های دیگه پلاگین اینه که قادر هستش به صورت اتوماتیک تغییراتی که تو هر آیتم داده میشه رو تو رندر آپدیت کنه. از طرفی هم موقع رندر گرفتن اجازه نمیده کاری انجام بدی. البته این ویژگی آپدیت اتوماتیک موقع انجام تغییرات میتونه از بخش تنظیماتش غیرفعال بشه.

12q1o8c8ds9sqsoeghrf.jpg

 

البته از اونجایی که هنوز نسخه بتای این پلاگین هستش، یه سری اشکالاتی هم داره که لازمه گفته بشه. موقعی که از یه سری اشیای پیچیده و سخت رندر گرفته میشه، رندر زمان و حافظه خیلی زیاد و دور از انتظاری رو صرف میکنه. اما فرآیند شروع تا پایان رندر هم نشون داده نمیشه. اشکال مهم دیگش اینه که ایجاد نقطه و شیء نوری و تغییر رنگای نور راحت نیست. اشکال دیگه اینه که خصوصیات برخی تصاویر صاف مثل تصویر یک تلویزیون، تو رندر نمیاد.

نمونه ای از تصویر رندر گرفته شده توسط این نرم افزار رو تو عکس زیر می بینید:

so7d1tk8d3385z4o60z.jpg

 

نسخه trial این پلاگینو از سایت رسمیش می تونید دانلود کنید:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

سعی میکنم اگه نسخه کاملش رو یا کرکش رو رایگان گیر آوردم تو همین تاپیک بذارم :a030:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...