رفتن به مطلب

ناو هواپیما بر São Paulo


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

سائوپائولو (São Paulo)، هواپيمابري است كه بر اساس ناو هواپيمابر كلاس كلمانسو جهت نيروي دريايي فرانسه، بين سالهاي 1957 تا 1960 ساخته شده است. اين ناو در فرانسه به نام Foch شناخته مي‏شد و به تاريخ سپتامبر 2000 به برزيل فروخته شده و به تاريخ 15 نوامبر 2000 رسمن تحويل برزيل گرديد. سائوپائولو، در برزيل يك ناو فرماندهي محسوب شده و جايگزين ناوهواپيمابر قديمي Minas Gerais متعلق به دوران جنگ جهاني دوّم شده است كه بيش از 40 سال در خدمت باقي بود. سائوپائولو، جديدتر، بزرگتر، سريع‎‏تر و از نظر ظرفيت عملياتي، توانمندتر از ناو قبلي خويش محسوب مي‎شود.

 

تنها 4 كشور برزيل، ايالات متحده، فرانسه و روسيه تنها از هواپيماهايي با قابليت برخاست متعارف (CTOL) بر روي ناوهاي خود بهره مي‎برند و ديگر كشورهاي كاربر ناوهاي هواپيمابر، از هواپيماهايي با قابليت برخاست كوتاه (STOL) يا عمودي (VTOL) استفاده مي‏كنند

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

ناو قديمي فرانسه (Foch) به سال 2000 به قيمت 12 ميليون دلار، بدون هواپيما، جهت جايگزيني ناو قديمي نيروي دريايي برزيل (Minas Gerais) به اين كشور واگذار شد. برزيلي‏ها همچنين تعدادي هواپيماي مستعمل اسكاي‏هاوك را از كويت به قيمت 70 ميليون دلار خريداري كردند. اسكاي‏هاوك يا A-4 قادر است انواع بمب، راكت و موشك سايدوايندر را حمل و پرتاب نمايد، اما ناو سائوپائولو، جهت حمل و استفاده از اين هواپيماها، به تمرين و آموزش خلبانان نياز دارد. سائوپائولو، در طول سالهايي كه در اختيار فرانسه قرار داشت، بارها مشمول بهينه‏سازي قرار گرفت. 23 فروند جنگندهء A-4 Skyhawk كه از كويت خريداري شده‏ و به نام AF-1 اسم‏‏گذاري شده‏اند، با همراهي هليكوپترهاي موجود در ناو، تشكيل گروه شكاري بمب‏افكن سائوپائولو را مي‏‎دهند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

با ورود به خدمت جنگنده‏هاي اسكاي‏ هاوك و ناو سائوپائول به نيروي دريايي برزيل، اين نيروي توانايي بالقوه‏اي جهت ايجاد دفاع براي نيروهاي دريايي خويش به وسيلهء هواپيماهاي شكاري دست يافته است. در اين هواپيمابر، تعداد 1400 ملوان، شامل 90 افسر و 1320 سرباز خدمت مي‏كنند. اين رقم را بسته به ماموريت و وظيفهء گروه هوايي، مي‏توان به 2000 نفر نيز افزايش داد

 

گردآوری:FARHUD

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...