رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

مقدمه

 

نهضت و هنر مدرن همواره از طریق مردان بزرگ این عرصه شناخته شده است.از آنجا که بسیاری از مورخان این عصر تمایل زیادی به ساختن اسطوره های بزرگ داشته اند؛تمامی آثار مهم این دوره با نام یک طراح بزرگ همراه است.در میان مبلمان ها و محصولات دوره ی مدرن،با تعداد محدوده ی اثر رو به رو هستیم که به طراحان بسیار مشهور این دوره همچون ریتهولد،میس ون در روهه،لوکوربوزیه،مارسل بروئر و...منتسب اند.امروز که از هیاهوی عصر مدرن فاصله گرفته ایم؛مجال آن پیدا شده که منصفانه تر اینعصر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و در نتیجه آن یکی از یافته های اخیر،کاوش در پس پرده ی نوابغ این عصر و یافتن همکاران آنهاست.از یافته های دوران اخیر پی بردن به نقش زنانی است که در هیاهوی مرد سالارانه مدرنیته حضور داشته اند و بسیاری از بزرگترین آثار مدرن نتیجه ی نبوغ انهاست.

 

مقاله ی حاضر با هدف بررسی جای پای زنان در طراحی دوران مدرن به گردآوری و ترجمه ی بیوگرافی سه تن از زنان برجسته در طراحی مبلمان این دوره،شارلوت پرپایند،الین گری و لیلی رایش پرداخته است.

 

مشخصات مقاله:مقاله در 9 صفحه به قلم هدی آذرمهر,سمانه پور احمدی،منبع مجله کتاب ماه هنر،بهمن و اسفند ماه 1386

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...